Moderator: Redaktörer
Illuminatus skrev:...sen har jag mina aningar om att basmodulerna inte lirar riktigt i synk. Jag har ställt dom bredvid varandra och försökt kolla på konens rörelse och ibland känns det som att de inte riktigt slår i takt eller vad man ska säga. Hur kan jag veta exakt?
Har delay-funktion i DSPn, jag kanske borde mixtra lite där?
En till grej. Indikatorn på The T-Amp visar något mer effektuttag på högra kanalen fastän att rattarna står på samma nivå. Kan man mäta fram så att de får EXAKT lika mycket eller är det inte så finkänsligt?
Bjorn_ skrev:Japp, börja med att testa fasen bas mot bas, sen bas mot frontar. Bra utgångsläge om det stämmer
Hur gick det sen me tätheten??? (Tryck in basen för hand och släpp)
Är du hemma på detta så kan du börja klydda med det andra sen. Hur blev det med silikonet förresten? Inte optimalt, men det funkar eller?
Bjorn_ skrev:Inga problem, kul att du kom vidare i alla fall. Men fasen då, kan du inte försöka (antar att du redan testat) spela något med markerad bas och känna på kanten? Bara för fasens skull då, delay o sånt kan du ta sen men du skall ändå få samma utslag typ ju...
Komorok skrev:Testa att pressa i konen och håll kvar den i top sekunder. Fjongar den fortfarande ut? Det finns olika grader av tät.
Bjorn_ skrev:Inga problem, kul att du kom vidare i alla fall. Men fasen då, kan du inte försöka (antar att du redan testat) spela något med markerad bas och känna på kanten? Bara för fasens skull då, delay o sånt kan du ta sen men du skall ändå få samma utslag typ ju...
zartok skrev:jag vet inte om vi fått höra hur dom låter ännu. nog för att det är dom snyggaste DIY-subbarna i världshistorien, men vi vill ju höra om ljudet också :)
adzer skrev:Du måste ansluta både plus och minuspol på batteriet till motsvarande på basen.
Ja konen skall röra sig en hel del.
Illuminatus skrev:Äh, det händer för fanken ingenting. Kommer åt men har inte den blekaste om vilken som är plus eller minus. Kontakten verkar inte gå att dela heller.
Komorok skrev:adzer skrev:Komorok skrev:Pssst... fel polaritet
Vem? var? hur?
Det heter inte fasvänt. Det heter fel polaritet om man ska vara onödigt besserwisserig.
adzer skrev:Komorok skrev:adzer skrev:Komorok skrev:Pssst... fel polaritet
Vem? var? hur?
Det heter inte fasvänt. Det heter fel polaritet om man ska vara onödigt besserwisserig.
Jag anser att bägge fungerar beroende på sammanhang.
Komorok skrev:Ja, för fan. Det var ju därför jag bara smög in det lite försiktigt med minibokstäver.
adzer skrev:Illuminatus skrev:Äh, det händer för fanken ingenting. Kommer åt men har inte den blekaste om vilken som är plus eller minus. Kontakten verkar inte gå att dela heller.
Fast tar du fel på plus och minus så slår endast elementet åt fel håll. Om konen inte rör sig så får du inte ordentlig kontakt. Eller så är något fel innuti högtalaren.
Illuminatus skrev:Nu vet jag inte om jag gör fel men det låter ur elementet i alla fall, och med det lilla konutslaget 0,5mm eller så så ser det ut som det rör sig framåt på bägge.
Vad skulle kunna orsaka ett fasfel (fel polaritet)? Är det felkoppling? För i så fall är jag 100% säker på att det är helt rätt. Jag trippelkollade så det var rätt innan montering.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster