Moderator: Redaktörer
Svante skrev:hassez skrev:Oman gör så här behövs det inte så många skivor. Det finns väl 30 mm's mdf också.
edit: Jag bytte server och Nu syns bilden
Den formen blir jättedålig. Diskantelementet sitter i stort sett mitt på en nära cirkular skiva. Simulera det först, tex med Edge i min signatur så får du se på läskig tonkurvepåvekan...
Svante skrev:Falken skrev:HÄR VERKAR DET VARA DÖDSTYST![]()
Nä, jag tycker det verkar skrikigt.
soundbrigade skrev:Tror jag har nån tråd med frågor om olika gjutmaterial. Det är ju lite jobbigt för dels vill man ju ha en speciell form, sedan vill man ha ett högtalaren i ett material som man kan få ganska tjockt och som är något sånär bearbetningsbart.
Det är kanske inte bara kvinnoformer man vill utan äggpläntsform, bumerangform osv osv ...
Att såka upp MDF i skikt och sedan jämna till går ju men det blir ju så dammigt.
Nattlorden skrev:Tror inte det blir så många... det är så kopiöst jobbigt att läsa text med bara stora bokstäver i att du skrämmer bort de flesta...
soundbrigade skrev:Tror jag har nån tråd med frågor om olika gjutmaterial. Det är ju lite jobbigt för dels vill man ju ha en speciell form, sedan vill man ha ett högtalaren i ett material som man kan få ganska tjockt och som är något sånär bearbetningsbart.
Det är kanske inte bara kvinnoformer man vill utan äggpläntsform, bumerangform osv osv ...
Att såka upp MDF i skikt och sedan jämna till går ju men det blir ju så dammigt.
celef skrev:Ingen Ladyspeaker förstås, men mycket hög WAF, tjejerna faller som käglor för henne.
jag håller nog inte med, min erfarenhet säger att högtalare som inte syns har hög waf, alla högtalare som sticker ut i form och färg har alltså låg waf!
bäst waf har inbyggnadshögtalare; i väggar eller i tak eller i bokhyllan eller i sideboardet eller i tvn eller i bokhyllan...
FRÅGAR DIN FRU / SAMBO OM LOV NÄR HON KÖPER GARDINER
FRÅGAR DU DIN FRU VILKA FÄLGAR SOM NI SKALL HA TILL BILEN
Falken skrev:WAF-FAKTOR![]()
FRÅGAR DIN FRU / SAMBO OM LOV NÄR HON KÖPER GARDINER![]()
FRÅGAR DU DIN FRU VILKA FÄLGAR SOM NI SKALL HA TILL BILEN![]()
MVH
FALKEN
Så jäkla coolt!KarlXII skrev:˙ʇǝp ɐʞs ås ʇƃıqqoɾ ɐɹɐʌ ʇǝp ɐʞs uǝɯ ˙ǝʞɔʎʇs ʇlǝɥ ʇʇǝ ı ɹǝʌäʇsʞoq ɐɹoʇs ɐsäl ʇʇɐ ɹʎʞsʌɐ ƃɐɾ uǝɯ 'ɐʌıɹʞs ʇʇɐ ʇƃıʇʇǝʌ ʇǝƃuı uǝƃılʞɹǝʌ ɹɐɥ ƃɐɾ
Svante skrev:Den formen blir jättedålig. Diskantelementet sitter i stort sett mitt på en nära cirkular skiva. Simulera det först, tex med Edge i min signatur så får du se på läskig tonkurvepåvekan...
Tyvärr är det en riktigt dålig idé att försöka kompensera dålig geometrisk lösning i filter.Falken skrev:JAG TYCKER DET BLEV LITE RAKARE KURVA OM MAN PLACERADE DEN I MITTEN !!??
GÅR DESSA TOPPAR OCH DALAR ATT FIXA I FILTERNA??
HUR MÅNGA TOPPAR OCH DALAR ÄR NOLMALT OCH I VILKEN FREKVENS
ÄR DETTA OFTA FÖREKOMMANDE PÅ VANLIGA REKTANGULÄRA BAFFEL?
LÄRJUNGEN
FALKEN
soundbrigade skrev:Jag tror kanske att vi här i Vänersburg skulle kunna titta på det här tillsammans - jag är klart intresserad och säkert kan vi få med både Karneolen och Hummer-mannen (båda från Vargön dock)
Användare som besöker denna kategori: LzM och 23 gäster