Fjonkalicious skrev:Nu blev det rörigt. Vad behöver jag göra när jag kopplar min wm-61a till mitt terratec ljudkort?
Bara att fixa batterimatning, jätteenkelt!
Moderator: Redaktörer
Fjonkalicious skrev:Men vafan, men kan jag koppla den direkt till min mic-ingång på min MacBook Pro?
Här går man och köper prylar för att slippa löda 700 grejor och sedan står man på noll igen.
RogerGustavsson skrev:Lite tydligare hur man kan göra.
Frågan är om mikingången på Mac:en är basfiltrerad eller ej? Är rätt vanligt då dess användningsområde är tal.
Fjonkalicious skrev:Vad händer om jag köper en behringer ecm-8000 då? Kan jag smälla i den rakt in i terratecen?
Har man tur så kanske man kan få på den på ordern till thomann om man snabbar sig?
Fjonkalicious skrev:Den är väl i huvudsak en mätmik och inte inspelningsmik som jag förstår det?
Jag lämnar gärna över inspelandet till någon annan.
rikkitikkitavi skrev:Fjonkalicious skrev:Vad händer om jag köper en behringer ecm-8000 då? Kan jag smälla i den rakt in i terratecen?
Har man tur så kanske man kan få på den på ordern till thomann om man snabbar sig?
yes, det funkar. men om du kan löda på WM-61 kapseln, vilket är ett pilljobb kan du säkert löda ihop någon av kopplingarna så får du en mik lika bra som behringern![]()
eller checka på http://elektronikforumet.com/forum/viewforum.php?f=18
kodapa, antagligen var 1,5 V för lite spänning, jag har märkt att de vill gärna ha 2V min.
MagnusÖstberg skrev:Finns ju goda skäl till att vissa mikar säljs i stora antal..
RogerGustavsson skrev:Jag sålde min CR-2020 1981!

Ragnwald skrev:Hehe.. så tokigt det kan bli.
2020:an är ju helt underbart designad, ett mycket fint samlarobjekt.
Tror Rogers Avatar i kombination med ett dylikt uttalande, lätt kan misstolkas.
Fjonkalicious skrev:Jag har ju Panasonic-kapseln, kanske får göra en batterimatning till den ändå, mot min vilja.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster