Här en lös kon utan magnet. PK till höger.

Moderator: Redaktörer
Ragnwald skrev:Du tror inte det. Ingen tvekan när man ser dem på riktigt.
Här en lös kon utan magnet. PK till höger.![]()
petersteindl skrev:Ragnwald skrev:Du tror inte det. Ingen tvekan när man ser dem på riktigt.
Om ni skall montera basen i en pK, så vill jag påpeka att basreflexporten bör ändras![]()
MvH
Peter
Ragnwald skrev:Finns många lådor klara här.![]()
Skåda skillnaden på 18"-TC LMS och 15"-CSS SDX.
Aerob skrev:-Palle- skrev:Ragnwald skrev:Finns många lådor klara här.![]()
Får man fråga vad som döljs under det gula tyget?
Jag gissar på ett par canton-högtalare...
-Palle- skrev:Aerob skrev:-Palle- skrev:Ragnwald skrev:Finns många lådor klara här.![]()
Får man fråga vad som döljs under det gula tyget?
Jag gissar på ett par canton-högtalare...
I körsbärsfanér måntro?
boom skrev:KarlXII skrev:Hoppas ni på att de ska yngla av sig eller?
Boom - vad gick frakten på monstren på?
410 us dollar
Kitchenmaster skrev:boom skrev:KarlXII skrev:Hoppas ni på att de ska yngla av sig eller?
Boom - vad gick frakten på monstren på?
410 us dollar
Flögs de till Arlanda och du hämtade dem där, eller fick du dem skickade ända hem med post/motsvarande?
Hoppas du skriver en ordentlig jämförelserapport mellan dina gamla och nya baslådor när de är klara. Skulle vara riktigt intressant att läsa, tycker jag.
DanNorman skrev:Talspolen ser ju helt trasig ut, men jag antar att den ska se ut så
Verkar dumt att dra två varv på diagonalen, som gör att talspolegapet måste vara större?
Edit: Iofs är den väl lindad med extravarv i topp och botten?
petersteindl skrev:Ragnwald skrev:Du tror inte det. Ingen tvekan när man ser dem på riktigt.
Om ni skall montera basen i en pK, så vill jag påpeka att basreflexporten bör ändras![]()
MvH
Peter
DanNorman skrev:Fackamato: Maelstrom 21 har 2-4dB högre känslighet (och verkningsgrad?) mellan 20-60Hz ungefär, i samma låda (150L). Det betyder att du måste ha en dubbelt så kraftig förstärkare för att spela lika högt med LMS:en som med Maelstrom. Sånt är ofta viktigare än effekttåligheten i sig
Ragnwald skrev:Med LMS är ju tanken att komma ner mot 10Hz och prestera. Den skillnaden är ju enorm. Effektresurser fattas inte.
Skulle det inte räcka, går ju att beställa ett par till.
Fackamato skrev:Ragnwald skrev:Med LMS är ju tanken att komma ner mot 10Hz och prestera. Den skillnaden är ju enorm. Effektresurser fattas inte.
Skulle det inte räcka, går ju att beställa ett par till.
Menar du att M21 (som i mitt exempel) inte är till för att komma ner mot 10Hz och prestera? Det håller jag nog inte med om
Här är en Basta!-simulering med LMS Ultra mot M21:
http://i.imgur.com/a2noe.png
LMS i 150L 75% fylld, M21 i 200L 75% fylld.
DanNorman skrev:Fackamato: Maelstrom 21 har 2-4dB högre känslighet (och verkningsgrad?) mellan 20-60Hz ungefär, i samma låda (150L). Det betyder att du måste ha en dubbelt så kraftig förstärkare för att spela lika högt med LMS:en som med Maelstrom. Sånt är ofta viktigare än effekttåligheten i sig
Fackamato skrev:Finns det något bättre än det här elementet? Med bättre menar jag då något som är avsett för samma ändamål, fast bättre på total ljudnivå, och/eller lägre dist, etc. Om elementet är större så är det OK. Maelstrom-21, hur jämför det sig tro? Om jag inte minns fel så har LMS Ultra:n mycket högre effekttålighet dock.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 212 gäster