NNord skrev:Kan man räkna med element som ligger i garderoben ?
Nej, inte om dom aldrig kommer till användning!
Moderator: Redaktörer
NNord skrev:Kan man räkna med element som ligger i garderoben ?
lazyworm skrev:ujj, har den här tråden kommit upp nu så ens gamla synder syns
WuXian skrev:En svensk som sökte riskkapital på nittiotalet påstod att ett element vore bättre än bäst, Kolluseum kallades den rundstrålande skissen!
/Veckade elektrostat membran, liknade romerska pelare (kolonner?)
patrikf skrev:WuXian skrev:En svensk som sökte riskkapital på nittiotalet påstod att ett element vore bättre än bäst, Kolluseum kallades den rundstrålande skissen!
Du tänker på Bosse Bengtsson? Ständigt på jakt efter nytt riskkapital. Nu senast är det glesbygdsstöd till en norrländsk kustkommun(söderhamn) han suktar efter.
paa skrev:patrikf skrev:WuXian skrev:En svensk som sökte riskkapital på nittiotalet påstod att ett element vore bättre än bäst, Kolluseum kallades den rundstrålande skissen!
Du tänker på Bosse Bengtsson? Ständigt på jakt efter nytt riskkapital. Nu senast är det glesbygdsstöd till en norrländsk kustkommun(söderhamn) han suktar efter.
Vad tänker han bygga i Söderhamn då?
IngOehman skrev:Ja så kan man tycka.![]()
Jag tycker motsatsen. Just den skissade systemuppbyggnaden är något av det värsta/sämsta jag kan tänka mig sett ur ett psykoakustiskt perspektiv.![]()
Vh, iö
manger skrev:Men om man skulle kunna det och sätter det i en baffel som upptar hela väggen? (egentligen halva om man ska ha 2 element i en stereokonfiguration). DVS att elementet i väggens utsträckning spelar i en oändlig baffel. (Typ som man gör i vissa studior, fäller in hela högtalaren i studioväggen.) Alternativt bygger hela väggen till ett (1) NXT-element? Skulle det då räcka med ett element?...
/Robin
PS. Se ovanstående som en teoretisk provokation för att utveckla ämnet ytterliggare...DS.
patrikf skrev:IÖ, jag antar att du tex med högtalare du tillverkar har ansträngt dig för att nå långt för att få god återgivning.
Hur resonerar du angående problem med rumsreflexer hos tex pi60 jämfört med en koaxialhögtalare?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 92 gäster