DIY-TRÄFF i VÄNERSBORG LÖRDAGEN 11 MAJ 2013

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Tank
Redaktör

Inläggav Tank » 2013-03-15 20:17

Gah! Vill så gärna åka (och släpa med saker!) men tror familj m.fl. opponerar sig om jag avviker
från min trettioårsdag. Får se om det går att lösa på nåt sätt. Har ju t.o.m. arbetstidsförkortning
dagen innan mötet. :( :D :evil: :roll:
Signatur under konstruktion - vänligen avvakta skarpt läge...

Användarvisningsbild
soundbrigade
Inaktiverad

Inläggav soundbrigade » 2013-04-25 19:54

LOKALBESKRIVNING (äntligen)

Det här är Folkets Hus (fd Stadshotell byggt 1970), mitt i Vänersborg.
Bild

Trappa upp till 2a våningen (hiss finns till vänster)
Bild

Rummen
FESTSALEN - 175m2
Bild

STORA SALONGEN - 60m2
Bild

GYLLENE SALONGEN _ fungerar mer som ett genomgångsrum mellan Stora och Lilla Salongen

LILLA SALONGEN - 50m2
Bild

HÖRNRUMMET - 37m2
Bild

MUSIKERN - 25m2
Bild

SKÅDESPELAREN - 20m2
Bild

LILLA LOGEN - 16m2
Bild

STORA LOGEN - 30m2
Bild
Att bara prata med dem som tycker som en själv är grundreceptet för att bli riktigt dum i huvudet.
Bo Rothstein, professor i statsvetenskap

Användarvisningsbild
Eri
Händige herrn

Inläggav Eri » 2013-05-05 19:00

Har funderat lite på parkeringsmöjligheterna i närheten av Folkets Hus. Kollat lte på Google map. Det är ju inte så långt till torget. Men där kanske tiden är begränsad. Finns en lite större parkering vid Kyrkogatan som jag gissar tillhör Hemköp med det kanske inte heller är något alternativ. Vbg:s kommun verkar ju ha en parkering som ligger nära. Där borde det ju vara ledigt en lördag. Men där kanske är riskabelt att stå om det är reserverade platser. Längs Hamngatan finns ju också ett par parkeringar, vad gäller där tro. Man behöver ju en plats där man kan stå tryggt en hel dag. Vore ju bra med lite tips så man slipper offra alltför mycket tid att leta parkering.
Medlem i MEK

Användarvisningsbild
soundbrigade
Inaktiverad

Inläggav soundbrigade » 2013-05-05 19:17

Jag ska kolla med gatukontoret om man kan parkera på Huvudnässkolans tomt: KARTA.
Den långa skolbyggnaden är numera borta.
Att bara prata med dem som tycker som en själv är grundreceptet för att bli riktigt dum i huvudet.

Användarvisningsbild
brumel

Inläggav brumel » 2013-05-06 03:26

Funderar också på parkering. Är inte beroende av nära centrum men tänkte stanna och lasta av ca 8.30 utanför FH. Finns det någon större arbetsgivare typ fabrik på orten som förmodligen inte behöver sin parkering en lördag. Andra möjligheter till gratisparkering kan vara idrottsplan,grusplan folkpark etc etc. :roll: :idea:
Let forever be

Användarvisningsbild
soundbrigade
Inaktiverad

Inläggav soundbrigade » 2013-05-06 12:45

MORE INFO:

Vi har tillgång till Folkets Hus från 8.30 lördag morgon.
Det går att ställa in prylar kvällen innan.
Kollar med gatukontoret om parkering, annars har jag väl på sida ett lagt upp en karta med P-platser utmärkta.

Användarvisningsbild
miaber

Inläggav miaber » 2013-05-06 17:15

brumel skrev:Funderar också på parkering. Är inte beroende av nära centrum men tänkte stanna och lasta av ca 8.30 utanför FH. Finns det någon större arbetsgivare typ fabrik på orten som förmodligen inte behöver sin parkering en lördag. Andra möjligheter till gratisparkering kan vara idrottsplan,grusplan folkpark etc etc. :roll: :idea:

Jag skulle vilja föreslå grusplanen vid sjövallen som ett alternativ. Fint läge för promenader runt skräcklan och holmängen.
N 58° 22.892', E 12° 20.158'

Användarvisningsbild
soundbrigade
Inaktiverad

Inläggav soundbrigade » 2013-05-06 17:25

Tänkte inte på det. Bra Miaber!!!

Just det. I centrum-centrum är det 2-timmarsparkering men ett par kvarter är det 4-timmars. Dessa parkeringstider gäller till 14.00, sedan är det fritt.

Användarvisningsbild
Eri
Händige herrn

Inläggav Eri » 2013-05-07 12:48

Vad finns det för "möbler" att ställa sina apparater på. Är det de bord som man ser på bilderna. Vanliga bord är ju lite väl breda. I alla fall om man skall ha en mindre högt. nära vägg vill man kanske inte ha ett bord som sticker ut en meter eller mer från väggen. Skall man ta med sig nåt eget mera lämpligt. Fast det blir kanske problem när man skall samsas med övriga deltagare. Själv skulle jag klara mig med så där en 30X100 cm för att ställa upp mina små apparater.
Medlem i MEK

Användarvisningsbild
soundbrigade
Inaktiverad

Inläggav soundbrigade » 2013-05-07 16:58

Det är "konferensbord" i lokalerna. Vi möblerar som vi vill, som vi alltid gjort i Göteborg.

DEt är givetvis fritt för var och en att ta med egna attiraljer efter behov.

Jag försöker få någon att sammanställa och göra en rumsfördelning.

Användarvisningsbild
brumel

Inläggav brumel » 2013-05-07 22:49

Eri skrev:Vad finns det för "möbler" att ställa sina apparater på. Är det de bord som man ser på bilderna. Vanliga bord är ju lite väl breda. I alla fall om man skall ha en mindre högt. nära vägg vill man kanske inte ha ett bord som sticker ut en meter eller mer från väggen. Skall man ta med sig nåt eget mera lämpligt. Fast det blir kanske problem när man skall samsas med övriga deltagare. Själv skulle jag klara mig med så där en 30X100 cm för att ställa upp mina små apparater.

Kanske idé att ta med långa HT-kablar typ snorbilliga Kjell o Co så kan man ställa upp stereoapparater på rad på en dedikerad elektronikvägg och låta ett par högtalare äntra scenen åt gången på en vägg som hålls fri från annat. Ev samsas flera högtalare på samma högalarvägg med ett och annat monblock.

För dom större rummen går inte det men dom är nog bara tänkta för bautasystem. 8O
:)
Let forever be

Användarvisningsbild
soundbrigade
Inaktiverad

Inläggav soundbrigade » 2013-05-08 06:50

Ta gärna med en och annan förlängningssladd också.

Användarvisningsbild
Eri
Händige herrn

Inläggav Eri » 2013-05-08 12:05

brumel skrev:
Eri skrev:Vad finns det för "möbler" att ställa sina apparater på. Är det de bord som man ser på bilderna. Vanliga bord är ju lite väl breda. I alla fall om man skall ha en mindre högt. nära vägg vill man kanske inte ha ett bord som sticker ut en meter eller mer från väggen. Skall man ta med sig nåt eget mera lämpligt. Fast det blir kanske problem när man skall samsas med övriga deltagare. Själv skulle jag klara mig med så där en 30X100 cm för att ställa upp mina små apparater.

Kanske idé att ta med långa HT-kablar typ snorbilliga Kjell o Co så kan man ställa upp stereoapparater på rad på en dedikerad elektronikvägg och låta ett par högtalare äntra scenen åt gången på en vägg som hålls fri från annat. Ev samsas flera högtalare på samma högalarvägg med ett och annat monblock.

För dom större rummen går inte det men dom är nog bara tänkta för bautasystem. 8O
:)

Bra tänkt. Med lite kreativt tänkande och samförstånd löser man nog det mesta. Ska ta med ordentliga längder med både högtalarkabel och strömkabel.
Medlem i MEK

Användarvisningsbild
soundbrigade
Inaktiverad

Inläggav soundbrigade » 2013-05-08 17:54

Det är, förstår jag, lite folk som gärna ser att det erbjuds lite sängplats; antingen fredag-lördag eller lördag-söndag.
Flagga gärna om ni har en sängplats eller två!

Jajaja, jag vet att det är hingst .. pingst, menar jag.

Bild

Användarvisningsbild
Evil_Homer

Inläggav Evil_Homer » 2013-05-08 23:03

Visst är jag trött, men nu är det väl lite luddigt.

"DIY-TRÄFF i VÄNERSBORG LÖRDAGEN 11 MAJ 2013

Lokal bokad och en massiv insats har resulterat i att vi kan betala för lokalerna. Den 12 maj, 9.00 till 18.00 härjar vi runt i anrika Vänersborgs Stadshotell,"

Jag har gått på rubriken till tråden och skrivit in det i kalendern, men är det den 12:e som det står i inlägget så skiter det sig för min del.
Onkyo 5007. JBL 3632. Crown CDi 1000

Användarvisningsbild
soundbrigade
Inaktiverad

Inläggav soundbrigade » 2013-05-09 08:21

I rubriken står det 11 maj - LÖRDAGEN den 11 maj, alltså i übermorgen. Inte söndag, inte torsdag utan LÖRDAGEN den 11e maj. Tror vi Korrug .. korrode ... kollati .. rättat det femtusentrehunnd .. 5311 gånger, baj nao .. nu, menar jag :wink: .

DIY-FEST LÖRDAGEN 11 MAJ!!!!!!!!!!!

Användarvisningsbild
Evil_Homer

Inläggav Evil_Homer » 2013-05-09 08:29

Du får testa att vara nykter när du gör dina inlägg, det är träff om ett par dagar och i första inlägget står det fortfarande fel datum ;) :D

Då ses vi på lördag då :)

Användarvisningsbild
soundbrigade
Inaktiverad

Inläggav soundbrigade » 2013-05-09 08:37

Jag får vad!!!!!????? :twisted:

Användarvisningsbild
Tank
Redaktör

Inläggav Tank » 2013-05-09 16:57

Ha det så skoj alla. Ta många bilder! :D Jag får dyka upp på nästa.
Signatur under konstruktion - vänligen avvakta skarpt läge...

Användarvisningsbild
soundbrigade
Inaktiverad

Inläggav soundbrigade » 2013-05-09 18:33

Efter snack med Pac pfrån HF idag har jag gjort en enkel skiss av Folkets Hus. Den är ej i skala men fungerar rätt bra ändå.
Magnus karta

Notera att det finns ett större utrymma utanför Festsalen och Hörnrummet.

Vidare har vi sagt att vi inte styr upp vem som ska vara vem utan det får bli att de som behöver många kvadrat kan fotvandra till salongerna och hörnrummet medan de som har små krav tar sig till logerna och Musikern resp Skådespelaren.

Jag har bett folketshuspersonalen att visa oss teatern, men det får vi flagga upp när vi är på plats.

Användarvisningsbild
soundbrigade
Inaktiverad

Inläggav soundbrigade » 2013-05-09 18:52

Matkartan: http://www.pastisch.se/HF/mat.pdf

Pac har med sig expressionsbryggare och korvkokeriet också.

Användarvisningsbild
Eri
Händige herrn

Inläggav Eri » 2013-05-10 11:34

Ett parkeringstips i sista minuten. Har varit i kontakt med en trevlig kvinna på Vänersborgs kommun som tipsade om en heldags gratis parkering. Den ligger i Kungsgatans förlängning västerut på andra sidan Residensbron. Den ligger i den "kringla" av Vassbottenleden som leder vidare upp på Dalbobron. Hoppas detta gick att förstå.
Medlem i MEK

Användarvisningsbild
soundbrigade
Inaktiverad

Inläggav soundbrigade » 2013-05-10 12:41

På kartan här nedan ligger P-platsen inom "cikeln". Från Folkets Hus får man köra över till Drottninggatan, sedan hamngatan och residensbron.
http://kartor.eniro.se/m/nFMlo

Användarvisningsbild
Evil_Homer

Inläggav Evil_Homer » 2013-05-10 13:23

soundbrigade skrev:Matkartan: http://www.pastisch.se/HF/mat.pdf

Pac har med sig expressionsbryggare och korvkokeriet också.

Jag har inte varit på Koppargrillen sen dom var i dom gamla lokalerna, är det den som det står "Svensk" nermot vattnet på kartan?

Om det nu är så så rekommenderar jag dom varmt om ni vill ha galet god beasås!

Vågar lova att ingen som smakar den kommer bli missnöjd :)

Användarvisningsbild
soundbrigade
Inaktiverad

Inläggav soundbrigade » 2013-05-10 14:33

Svenskt kan vara vad som helst och japp, det är Kopparkällarn som flyttat dit men kallas nog numera hamnkrogen.

Det sägs att det indiska krypinnet på Edsgatan (om hörnet från FH räknat) ska vara riktigt bra med.

Användarvisningsbild
brumel

Inläggav brumel » 2013-05-10 22:14

Jag startar kl 5 och kommer vara i Götene kl 7. Trollhättan kl 8. Det är resplanen iaf. Trafiken kommer att vara mkt lugn på E20 med förhoppningsvis få långtradare. Det är många fartkameror så det gäller att inte gasa för mycket för er som kommer från Stockholmshållet. 8)
Let forever be

Användarvisningsbild
Evil_Homer

Inläggav Evil_Homer » 2013-05-10 22:22

Vi kör tidigt upplägg härifrån med :)

Användarvisningsbild
soundbrigade
Inaktiverad

Inläggav soundbrigade » 2013-05-10 22:59

Jag blev uppringd av P4 Väst i morse och intervjuades om eventet. Jag ville att de skulle komma och göra ett reportage men nu blev det lite reklam. Vet inte om det är på gott eller ont.

Användarvisningsbild
bakerman22

Inläggav bakerman22 » 2013-05-11 12:39

Var är bilderna ? :D

Användarvisningsbild
Evil_Homer

Inläggav Evil_Homer » 2013-05-11 15:38

Får tacka för en fin mässa, kändes sådär avslappnat och gött och det är ett väldigt stort plus ifrån mitt håll!

Jag var där när dörrarna precis hade öppnats och lämnade stället runt tvåtiden, hade gärna stannat ett tag till om jag inte hade fått sådan jäkla huvudvärk, nu när jag landat här hemma och fått i mig en dubbel Alvedon så börjar det släppa skönt nog.

Skoj att se div kändisar ifrån div forum, skall se om några av er fastnade på bild när jag kollar igenom digitalkameran senare.
En mobilbild får ni sålänge :)
Bild

FöregåendeNästa

Återgå till DIY-forum