40-217-59 Röd
40-217-61 Svart
Köpt på mig ett gäng och sätter dem i alla projekt numera.

(Inlägg korrigerat med rätt nuffra)
Moderator: Redaktörer
Glebster skrev:Istället för stödet mot ett kullagret tänker jag mig (såklart) att man låter fräsen glida mot ett jämnt plan som stöd, tänk Festa sänksåg.
bomellberg skrev:Glebster skrev:Istället för stödet mot ett kullagret tänker jag mig (såklart) att man låter fräsen glida mot ett jämnt plan som stöd, tänk Festa sänksåg.
Ja, men det blir ju att göra det lite grand i blindo när man ska fräsa från ovansidan. Jag hade inte vågat måtta in en sådan styrskena.
Kullagerfräsarna är verkligen kanon.
adzer skrev:Ser väldigt bra ut. Skoj med en annorlunda TW montering jämfört med den "vanliga".
Hur låter det då?
bomellberg skrev:
Schmutzi: finns det VA för denna typ av montering? Kanske en krans med julgransglitter runt hela öppningen?
lemmts skrev:Den blev ju jättefin, på utsidan. Men jag är lite orolig för insidan, borde det inte vara Tintinrött där?
Tank skrev:Finns på Elfa:
40-217-59 Röd
40-217-59 Svart
Köpt på mig ett gäng och sätter dem i alla projekt numera.
Komorok skrev:Jag köper säkerhetslaboratoriehylsor på conrad där de är/var billigare än på ELFA.
http://www.conrad.se/4-MM-SAFETY-SYSTEM ... 28_0222221
bomellberg skrev:Det är en laminatskiva från Hornbach. Gråmelerad någonting. Tanken var ju att det skulle vara sten, men det går på ca 7000 så jag ville testa idén först. Å andra sidan riskerar jag nu att denna blir liggande där den ligger.
misanplass skrev:Nu ser jag att Tank hänvisar till en liknande kontakt och det inger mig ett visst hopp! Tyvärr uppger Tank samma artikelnummer för röd som för svart. 40-217-59 är röd. Är det någon, Tank kanske, som vet motsvarande artikelnummer för svart? Jag är inte vän med Elfas sökmotor och hoppas på svar här.![]()
tvett skrev:misanplass skrev:Nu ser jag att Tank hänvisar till en liknande kontakt och det inger mig ett visst hopp! Tyvärr uppger Tank samma artikelnummer för röd som för svart. 40-217-59 är röd. Är det någon, Tank kanske, som vet motsvarande artikelnummer för svart? Jag är inte vän med Elfas sökmotor och hoppas på svar här.![]()
40-217-61 ska vara svart i samma serie.
Tank skrev:Hmm, snubblat på ctrl-c där ser jag! Men Tvett har räddat dagen redan så...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster