Moderator: Redaktörer
adzer skrev:Fräs med centrumjigg är det absolut bästa valet för att få det riktigt snyggt. På Mina element sitter nästan fast utan skruv. Sådan passform får man inte med en sticksåg.
Fjonkalicious skrev:adzer skrev:Fräs med centrumjigg är det absolut bästa valet för att få det riktigt snyggt. På Mina element sitter nästan fast utan skruv. Sådan passform får man inte med en sticksåg.
Behövs sådan passform?
tvett skrev:heter man inte Komorok så behöver man en fräs....
tvett skrev:Avsaknad av överhandsfräs löses med inköp av överhandsfräs.
500kr är inget i jämförelse med pysslet att bygga lådor utan.
fiskbuljong skrev:Är MÖ's lådor frästa? Tyckte att försänkningen såg så djup ut att jag förutsatte dubbel baffel med olika diameter på hålen.
Men jag håller med, det blir riktigt snyggt med en fräs. Får se hur jag löser det i slutändan, det är långt kvar tills jag är där. Köper jag en fräs så kan man ju dessutom runda av hörn och kanter, (om jag törs)...
Det är för övrigt ingen som vågar sig på att svara på frågan om miniDSP ett par inlägg ovan? ^____O
fiskbuljong skrev:tvett skrev:Avsaknad av överhandsfräs löses med inköp av överhandsfräs.
500kr är inget i jämförelse med pysslet att bygga lådor utan.
Är inte dessutom stålen svindyra?
MagnusÖstberg skrev:Men det är görbart, man kan spela mycket starkare, men kommer inte llika djupt.
fiskbuljong skrev:Är inte dessutom stålen svindyra?
fiskbuljong skrev:Nu jäklar är det dags! Var inne på Bygg XL i Karlstad och beställde MDF-skivor, så på måndag kväll drar bygget igång!
Några sista tips på vad som är vettigt att köpa inför bygget? Saker som är lätt att glömma.
adzer skrev:Engångstråg duger.
Jösses vilket pris. Den summan skulle jag inte lägga på enkla terminaler till basar.
Speakon är bra prylar.
Elfa har många olika små apparatlådor som kan fungera bra till miniDSP.
Brehmenslutsteg? menar du behringer?
Ja mitt steg har jag kvar, men det är inte i 100% skick sas, men kan man lite om elektronik så är det säkerligen lätt fixat.
fiskbuljong skrev:Haha, så klart jag menar Behringer.
Du råkar inte känna till vad det är för fel på steget?

njoak skrev:Drygt med dålig kapning, men åtminstone på bilderna ser det ju bra ut det där!Om du inte tänkt ha sidan du limmade senast som baksida kanske du inte behöver ha två lager där så slipper du det momentet? Beroende på hur lådan ska stå kanske det inte gör något om skruvarna syns på baksidan, menar jag.
Huvudsaken är att det sitter ihop ordentligt, avslutar du med en sträng silikon längs kanterna på insidan blir det tätt. Det skadar inte att lägga till oavsett vilket.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster