Fjonkalicious skrev:Xiro: du måste ha någon form av delning mellan basar och toppar, vad för lösning hade du tänkt dig och vilken delningsfrekvens?
Om du tänker dela rel. lågt, t.ex vid 100 hz som många brukar så är vettigaste lösningen en minidsp eller beggad dcx. När du ändå har en sådan så kan du enkelt lägga på en höjning i basen, så slipper du BR om du nu inte vill det. 4 st slutna sls10:or överskrider ändå kapaciteten för dina toppar.
Ang. storleken så är det ju en förhandlingssak

man kan ju inte bygga något som är lägre än skivstorleken, eller hur? Då blir dom 122 cm höga, 22 cm hit eller dit. Smidigt att bygga dessutom.
Jag hoppas kunna klura ut något sätt att dela med mjukvara i dator, t ex Foobar2000 DSP_Xover. Då tänker jag mig att högtalarna matas med USB DAC och subwoofern från analog ut på datorn - åtminstone som en första fullösning. Men det återstår att undersöka om det går. Foobar-lösningen funkar dock bara för uppspelning i det programmet, så det hade egentligen varit bättre med någon lösning som tog hand om precis allt ljud från datorn. Men jag hatar prylar, lådor och kablar. Tips välkomnas!
WAF-ministeriet hemma är inte så bra med ögonmåttet, och använder nästan aldrig tummaträet, så visst kommer jag att tänja för att få mindre spill
Beklagar om det går segt med projektet, men jag har ont om tid till detta. Plus att jag vill känna att jag har bra koll innan jag börjar köpa saker. Jag brukar inte bry mig om att spurta tidigt, jag bryr mig om hur lång tid det verkligen tar att komma i mål.
Som jag skrivit får jag inte till simuleringen av SLS 10. Hoppas någon har input kring det.