Moderator: Redaktörer
zartok skrev:Reflektion: det var bara en tanke igår. Började som det. Inom 24 timmar så verkar det bli verklighet.
Det är gott att vi är så handlingskraftiga i vår hobby
Vad gör si18 i svept luft (vb?)?
JonasW skrev:zartok skrev:Reflektion: det var bara en tanke igår. Började som det. Inom 24 timmar så verkar det bli verklighet.
Det är gott att vi är så handlingskraftiga i vår hobby
Vad gör si18 i svept luft (vb?)?
Får det till 5.3 liter/st inom Xmax på 22.5mm.
Så totalt blir det nog rätt exakt 20 liter med 4 Dayton och 2 SI 18".
Xmech är däremot (vilket känns bra) på 43mm. Skulle man av någon anledning passera det så spelar de ju inte rent och linjärt längre, men de kan då framme vid Xmech flytta 10 liter/element.
Så det är en rätt god säkerhetsmarginal får jag lov att säga.
Nattlorden skrev:Grattis om du har ett rum som fixar att ta den pumpningen utan att klaga. Jag har "bara" i storleksordningen 12 liter i pumpkapacitet på mina anläggningar, men det är nog för att rummen skall ogilla det...
JonasW skrev:Nattlorden skrev:Grattis om du har ett rum som fixar att ta den pumpningen utan att klaga. Jag har "bara" i storleksordningen 12 liter i pumpkapacitet på mina anläggningar, men det är nog för att rummen skall ogilla det...
Det finns inte så mycket som kan klaga som tur är.
Dörren var en svag punkt tidigare, för tunn & lätt. Men den nya brand och ljudklassade på 40-50kg (35dB ljudklassning) tål trycket bättre. Kan i vissa extremfall få den att vibrera när luften smiter ut men annars så är det extremt tätt och stumt. Inget som stör idag.
Har just under 10 liter i pumpkapacitet inom xmax med nuvarande grejer.
JonasW skrev:Men familjen sover på översta våningen (1 1/2 plans villa med källare) när jag ser filmer på referensvolym, de hör mig aldrig.
bakerman22 skrev:JonasW skrev:Men familjen sover på översta våningen (1 1/2 plans villa med källare) när jag ser filmer på referensvolym, de hör mig aldrig.
Då är det definitivt dags att bygga ut bassystemet..
bakerman22 skrev:Jag tycker att HST ser helt okej ut. Skiljer ju dock en hel del i pris jämfört med HT.
Rednaxela skrev:JonasW har du bottnat dina 390 någon gång? Är lite nyfiken på hur mycket stryk de tål.
bakerman22 skrev:Jag tycker att HST ser helt okej ut. Skiljer ju dock en hel del i pris jämfört med HT.
Komorok skrev:Nej, det finns ingen annonssida och det är inte tillåtet att annonsera enligt forumpolicyn. Men prova på hifimagasinet.
boom skrev:bakerman22 skrev:Jag tycker att HST ser helt okej ut. Skiljer ju dock en hel del i pris jämfört med HT.
En goding i lager så allt annat var tydligen spekulationer .
http://www.parts-express.com/tc-sounds- ... r--293-666
Aerob skrev:boom skrev:bakerman22 skrev:Jag tycker att HST ser helt okej ut. Skiljer ju dock en hel del i pris jämfört med HT.
En goding i lager så allt annat var tydligen spekulationer .
http://www.parts-express.com/tc-sounds- ... r--293-666
"Sorry but due to insufficient inventory of this discontinued item, we cannot fulfill your order completely. Any open backorder quantity will be cancelled."
Vad jag läst på andra forum så var detta den sista leveransen från TC och det kommer inte att komma fler.
Aerob skrev:Det verkar finnas sex stycken kvar för tillfället så det går nog fint att köpa två av dom. Testa att köpa åtta stycken så kommer meddelandet jag postade upp.
zartok skrev:Elementet kanske har gjorts om lite för att höja kvaliteten på det? Det har ju varit lite knackigt med det tidigare har jag hört.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 21 gäster