IngOehman skrev:normandesign skrev:paa skrev:Det verkar som du pratar om bilden, Magnus pratar om ljudet!
Okej,färgen täcker väven eller hålen i vävda duken.
Det där är information som jag nog tycker att du borde ha börjat med.
Att säga att det går utmärkt att måla en ljudgenomsläpplig duk utan att samtidigt säga att man helt förstör just poängen med en sådan duk, är inget bra. Om man lackar en ljudgenomsläpplig duk och resultatet är att hålen täcks, så är ju duken förstörd.
En annan information som kan vara av värde när det gäller just ljudgenomsläppliga dukar av vävd typ, i rulle, är hur de åldras vid upp-/nedrullning om de är lackade. Om dukens grundfärg är vit och den lackas med något avsevärt mörkare, så kan jag tänka mig att vitt börjar titta fram om man motionerar duken lite (drar/kör den upp/ned ett antal gånger). Lite som när man målar panelat trätak mörkt. Det är lätt att det vita träet tittar fram i fogarna såsmåningom.
Vh, iö
Vem har en duk som släpper igen ljud som är upprullningsbar ? Man har väl såklart en ramspänd duklösning ? Man flyttar väl ej högtalarna som är fast monterade ? Märkligt resonemang. Men får hem 3m x1,3m i veckan av den vävda duken.
Har en aluram liggandes som jag betalade 10,000:- för för typ 6 år sedan,Kan kapa ned denna till 2.35:1 format och montera duken bakom. Någon som är intresserad ? Ska lyssna först om ljudet släpps igenom till 100% innan målning
med spruta. En del företag tag tar löjliga typ 70,000:- för sådan skärmlösnig, denna blir avsevärt till lägre pris kan jag lova. De kör med lite tjockare vit bomull än lakan & svart tyg bakom. Har sett videon. Ingen duk med egenskaper i.
Endast svindyr.