Moderator: Redaktörer
aka_the_barf skrev:Vad är en assiett? får nog ge mig iväg till olson imorgon då. har inte tänkt att försänka hålen. fräsen är även bra att fixa till kanterna med om hålet blir lite för litet. brukar alltid stå och fila till vansinne eller sandpappra. någon annan som tätar runt elementen med w fönster list som jag klipper bort en del av w et påfunkar rätt bra
aka_the_barf skrev:Hört att fårull ska vara bra men det blev standard syntetiskt vadd då fårullet var slut men antar att det funkar ok endå.
aka_the_barf skrev:Lådan ska lackas, funkar biltemas lackfärg invändigt har nämligen en sån burk liggandes.
aka_the_barf skrev:Silikonat har jag inte gjort, verkar bli rätt bra med trälim enbart.
aka_the_barf skrev:Skum kanske man kan ha om man får plonk ljud, det hade jag i en annan högtalare med ok resultat men plonk ljud får man oftast om man stadgat lådan dåligt?
aka_the_barf skrev:det finns en millimeter på vardera sida där det inte kommer bli riktigt tätt(bauhaus sågning men dom sa att det är alltid svårt med milimetrar).
gopnik skrev:Det går lika bra att måla utsidan som insidan om man tycker det är enklare. Eller låta bli målning helt. Lådan kommer i så fall få en ytterst marginellt mindre resonant avstämning...
Jag skulle till och med vilja se till att lådan läcker lite lagom - med flit. Med tanke på att den kommer utsättas för "stora" tryck och temperaturväxlingar. Så lämna minst en sida omålad.
aka_the_barf skrev:några uppenbara nackdelar med det?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 26 gäster