EmuMannen skrev:Ps. du kan säker slipa lätt på duken med fint slippapper också när den väl har härdat...
Japp, kom lätt ner till 0,25 mm. Twill 160 g/m2 kanske blir lagom.
Moderator: Redaktörer
EmuMannen skrev:Ps. du kan säker slipa lätt på duken med fint slippapper också när den väl har härdat...
solhaga skrev:Japp, kom lätt ner till 0,25 mm. Twill 160 g/m2 kanske blir lagom.
EmuMannen skrev:solhaga skrev:Japp, kom lätt ner till 0,25 mm. Twill 160 g/m2 kanske blir lagom.
Om ytan blivit matt och trist så kan du alltid lägga på ett sista tunt lager epoxi för att försegla och snygga till ytan.
solhaga skrev:Lite senare skall jag ju sammanfoga ett membran med en spole och ett membran till.
Jag vill inte vänta ut härdningstiden för epoxy här (svårt att få till en bra jigg).
Första testerna indikerar att Super Glue verkar fungera bra.
Några betänkligheter?
solhaga skrev:Jag skall testa att förstärka i över- och underkant med ett lager, det kan ju vara bra för stabiliteten också.
Det blir ju ändå fyra centimeter över från arket.
solhaga skrev:Gjord en plugg till, men den vita ABS:en var slut, så det fick bli en gul.
Nattlorden skrev:solhaga skrev:Gjord en plugg till, men den vita ABS:en var slut, så det fick bli en gul.
Men snälla...! Det veeet ju alllllla att det inte funkar!![]()
EmuMannen skrev:Jag väntar spänt på resultatet när de väl genererar ljud!
NADifierad skrev:Fan vad coolt!
Hur verkar verkningsgraden vara för just den högtalarprincipen?
NADifierad skrev:Fan vad coolt!
EmuMannen skrev:NADifierad skrev:Fan vad coolt!
Kan bara hålla med, faan va coolt! Bra låt också.
Nattlorden skrev:Att man som privatperson kan bygga med så små toleranser är snudd på förargande chockerande...![]()
PekkaJohansson skrev:Kul bygge! Vilken är artisten och den trevliga låten som hörs från högtalarna?
Med vänlig hälsning
Pekka
darkg skrev:"Spoldelen för tung"; du kan ju vikta den lite och jämföra och extrapolera
nuffe skrev:Du är snabb som vanligt! För tungt säger du, nämnde jag inte impregnerat tidningspapper?
Det kanske blir tyngre...
Det blir ganska lätt för mycket epoxi när man laminerar för hand. Går det att "valsa" ut en del epoxi
för att få lägre vikt?
Henrik
Användare som besöker denna kategori: Byron och 33 gäster