Det är resterna av en PA-förstärkare som hade EL34 i slutet. Det har legat och skräpat i mitt garage i 4 år men nu är det dax att göra något åt liket.

Sett på ovansidan:

Det fanns inga rör i den. Det gör inget för det viktigaste finns där, transformatorerna.
Undersida:

Jag har strippat chassit från allt gammalt gunk. Utgångstrafon ses till höger. Den har 6600 ohm primär med skärmgallertappar, 0-4-8-16-100 ohm sekundär + en extra 15 ohm sekundär man kan ha till återkoppling. Till vänster är nättrafon och som likriktare satt ett GZ34, rör således. Längst till höger sitter några XLR-liknande kontaktdon, perfekt att montera speakonkontakter så slipper jag ta nya hål

Det finns gott om plats för en massa potar och nya hål kan göras för ingångskontakter. Börjar ni ana vad det ska bli?
Ni undrar kanske var smårören satt, det är ett underchassi som satt gummiupphängt:

Det ska sitta på gummipluttarna till höger och rören sticker genom chassit. Perfekt, lite nytt gummi så har man vibrationsdämpat ingångssteg.
Vad ska det bli då? 2xEL34 med GZ34 likriktare och plats för 6 smårör kan inte bli annat än en Marshallkopia. En gurastärkare alltså.
Fortsättning följer

edit: ändrade rubriken