Visst är det??
Problemet för min del är att den första upprymdheten över att på några timmar lyckats bygga en panel som överhuvud taget låter börjar gå över i takt med att jag läser mer och mer om vilka problem som ligger i vägen för att man ska kunna svänga ihop ett par billiga, välljudande, lättdrivna, hållbara, långtidsstabila och eventuell till och med elsäkra paneler som utklassar mina nuvarande Scanspeakdiskanter.
(Hoppsan, det blev en lång mening)
Läste nyss på nåt utböliskt forum att grafitpulver också lossnar efter ett tag och det är ju surt om man ska behöva bygga nya paneler två gånger om året eller så.
Kanske grafit med nåt väldigt tunt lacklager utanpå som fixering?
Risken blir väl att lacken väger mycket mer än själva folien.
Två lager folie med grafit emellan? Hur fästa ihop dem?
Det är mycket man borde sätta sig in i innan man börjar spendera några större pengar på projektet.
Hade jag förresten haft pengar att spendera så hade jag nog hellre satsat på ett par rejäla banddiskanter, antingen hembyggda eller Newform Research R30.
Sistnämnda kostar nästan 10 000:- paret och det är ju lite svettigt för ett par diskanter, vad det kostar att med ett seriöst hembygge vet jag inte men det är knappast småpotatis med alla magneter som behövs.