Moderator: Redaktörer
MKo skrev:Danne,
jag ser på bilderna att du använder dig utav ett enda effekt motstånd för varje FET på alla utgångs FET:arnas Source sida, dom brukar vara induktiva p.g.a. att dom är trådlindade och är den enskilt största anledningen till att Crescendot oscillerar.
Jag föreslår att du byter omgående till 5 st 1 wattare på 1 Ohm styck för varje motstånd, då blir det 0.2 Ohm.
mvh Michael
lazyworm skrev:ujj sicken nostalgitripp, sådana där har jag byggt ett gäng men det var ca 15 år sen
danne_linkinpark skrev:Idag när jag provade idag då had ejag bara signaljord som kommer från kondensatorbanken, det konstiga var när jag separerade på signaljord och skyddsjord brummade det mer, och signaljord kommer ju från kondingarna och det kan ju vara så att det är nått fel på kondingarna, eller?
danne_linkinpark skrev:Hur kan man ladda upp en fil?? har spelat in hur det brummar kanske kunde vara till hjälp?
danne_linkinpark skrev:Morello, har du fått det??
danne_linkinpark skrev:Ingen som kan hjälpa??
danne_linkinpark skrev:Har nu mätt upp ordentligt hur mycket det självsvänger, det självsvänger i 4MHz. Jag har bytt t8 och t10 men hade ingen betydelse vilken man använde självsvängde lika mycket ändå, har läst igenom hela tråden och har snappat upp vissa förändringar man kan göra för att få bukt med självsvägningarna, jag har bytt source mot 4 st 2W 1ohms motstånd på varje, men det hjälpte inte kanske man ska ha fem st?
Ingen som kan hjälpa??
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 85 gäster