Har Schuro.de fått problem, eller

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
n3mmr

Har Schuro.de fått problem, eller

Inläggav n3mmr » 2006-03-23 14:48

jag har försökt komma åt att beställa saker på Schuro.de,

http://www.schuro.de/

men får inte så mycket som en reaktion.

Ere nån som vet nåt, har dom gått i putten, eller har han semester eller nåt?
Om du inte förstår vad författaren skriver kan det vara så att du behöver bli bättre på att läsa.
Självbevarelsedriften säger mig att jag bör uttrycka mig försiktigare på ett sånt här forum.

Användarvisningsbild
UrSv

Inläggav UrSv » 2006-03-23 15:57

Vad menar du med "försökt komma åt"? Att beställa från Schuro går till så här:

1. Skicka ett mail med beställning med artikelnummer, benämning och antal på tyska (eller engelska).

2. Vänta 2 veckor till 12 månader på ett mail med summa och inbetalningsinfo. Om du beställde på engelska får du räkna med 4 veckor till aldrig innan du får mail tillbaka.

3. Betala.

4. Mottag varor ca 1-2 veckor efter betalning.

Användarvisningsbild
n3mmr

Inläggav n3mmr » 2006-03-23 16:04

UrSv skrev:Vad menar du med "försökt komma åt"? Att beställa från Schuro går till så här:

1. Skicka ett mail med beställning med artikelnummer, benämning och antal på tyska (eller engelska).

2. Vänta 2 veckor till 12 månader på ett mail med summa och inbetalningsinfo. Om du beställde på engelska får du räkna med 4 veckor till aldrig innan du får mail tillbaka.

3. Betala.

Erfarenheten talar????

Stackars dig! :lol:

Jag fick i alla fall ett brev i dag.
Överlast, säger dom.

Har du nåt bra råd om annan ort att beställa 2134, buf634 och pga2310?
Om du inte förstår vad författaren skriver kan det vara så att du behöver bli bättre på att läsa.
Självbevarelsedriften säger mig att jag bör uttrycka mig försiktigare på ett sånt här forum.

Användarvisningsbild
UrSv

Inläggav UrSv » 2006-03-23 16:26

n3mmr skrev:
UrSv skrev:Vad menar du med "försökt komma åt"? Att beställa från Schuro går till så här:

3. Betala.

Erfarenheten talar????

Stackars dig! :lol:

Jag fick i alla fall ett brev i dag.
Överlast, säger dom.

Har du nåt bra råd om annan ort att beställa 2134, buf634 och pga2310?

Jo, erfarenhet. Det är nog så det funkar om de inte ändrat sin firmakonfiguration (far & son sliter sk**en ur sig). Jag har beställt nåt tiotal gånger under de senaste 6-7 åren läst inlägg och diskussioner lika länge om Schuro på otaliga forum.

Farnell har allt och är billigare.

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2006-03-23 16:54

Farnell billigare än Schuro? Knappast! Med en växelkurs på 9.35 får jag nedanstående priser: Schuro först, därefter Farnell. Priserna inkl. resp. moms men utan frakt och antal 1-9 st.

OPA2134PA 21.32 kr/st 27.89
BUF634P 48.34 kr/st 102.85
PGA2310 134.73 kr/st 234.00

Sedan tycker jag att man bör använda hemsidans egna språk av hövlighetssjäl. Har handlat av Schuro vid två tillfällen. Inga problem om man som jag har möjlighet att ta emot paketet i Tyskland....

Åker ner till påsk. Om någon vill göra en beställning kan jag kanske frakta hem den till Sverige.

Användarvisningsbild
UrSv

Inläggav UrSv » 2006-03-23 17:38

Hoppla, då skillde det en del mellan Schweiz och Sverige vilket det ska vi lite eftertanke. Jag kollade alla tre priserna här i Schweiz och de var alla billigare hos Farnell.

Uschäkta...

Återgå till DIY-forum