Moderator: Redaktörer
Kaffekoppen skrev:http://www.seas.no/kit/Odin.pdf
Jo, men elementet som heter P21LTS gör att det blir ganska stor skillnad på ljudet...skrutten skrev:Neon är det den som är så "väldigt" lik LTS stora tvåvägare?
andre skrev:Nu har jag lyssnat lite ... det verkar som om diskanterna ej spelar det högsta registret?dessutom verkar det som ena diskanten spelar 1-2 db högre ?
![]()
dom låter i alla fall,men verkar som dom distar lite.Satte bara dit en spole på 2.2 Mh samt kondning på 4,7uf till diskanten och testade.glömde nämna att jag bytt ut diskanten H534 till H881 det borde ju funka,den extra db borde bara göra nytta i garaget där dom står.
Är diskanterna trasiga?
Glömde skriva att jag testat med spole 2.2mh till basen samt en kondning på 16mh i serie med ett motstånd på 2,2 Ohm parrarelt över + o -.
Diskanten med en kondning på 6,8uf i serie med ett motstånd på 2,2 ohm.Samt en spole på 0,5 Mh i serie med ett motstånd på 4,7 parrarelt mellan + o -.
Det lät ännu sämre....
Paa ,är du säker på att det är rätt shema jag fick?
AAAARRRGHHHHH !!!Hjälp!
MP skrev:Har du ett par Acoustic Neon utan filter eller vad handlar det om egentligen ?
andre skrev:MP skrev:Har du ett par Acoustic Neon utan filter eller vad handlar det om egentligen ?
Nej ,men jag "tror" det filltret skulle passa till dom element jag har ,seas p21rex samt disk h881.
Fillter mässigt har jag sneglat lite på seas njord,Hifikits neon.
Lådan är på 22 l.
andre skrev:ca 10% acustic Q "ull" Det låter inte som lådjud,lådan är ju stagad o betymen dämpad.
Användare som besöker denna kategori: Froggy, Majestic-12 [Bot] och 77 gäster