Hjälp med OA12?

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
brodde

Hjälp med OA12?

Inläggav brodde » 2006-03-30 21:41

Jag har ett par OA12 som är uppgraderade med nya basar och CT62. Filteruppgraderingen står ju då på tur. Jag har dock dåligt med tid och är om sanningen ska fram tämligen usel med lödkolven. Undrar därför om någon, mot ersättning naturligtvis, skulle kunna utföra detta arbete åt mig. Jag bor i Malmö, men filtret är ju inte så stort så det går ju att
skicka fram och tillbaka om det skulle behövas.

Är ni inte intresserade av kontanta medel så kan ni få en gammal radiolaförstärkare istället, eller en pioneerreciver, eller något annat kul som jag har för mycket av :-)

mvh Erik

Användarvisningsbild
dadygee

Inläggav dadygee » 2006-03-31 12:55

Det är alltid roligare om man har gjort något själv.. så om jag vore du så skulle jag skaffa en bra lödkolv och göra ett försök själv. Det är inte så svårt som det kan tänkas. Jag har lött med väldigt bra resultat med en 40w från biltema. När det är svårt att löda så är det ofta att kolven inte är tillräkligt varm.

Användarvisningsbild
brodde

Inläggav brodde » 2006-03-31 13:27

Jag har en lödkolv, och kan fixa till lite kontakter om det kniper. Skulle nog kunna greja detta med, efter några försök. Har dock dåligt med tid.

/Erik

Återgå till DIY-forum