Ja, nu börjar våren leta sig fram och snart är det dax för dom årliga festivalerna. Något som dock alltid brukar vara strul med på festivalerna är att få tag på någon som har en bra stereo (bergsprängare) som man kan använda. Nu tänkte jag ta tag i en ide jag haft länge om ett bra hemmabygge. Dock är jag helt grön på detta så jag behöver hjälp med det mesta
Om vi ser till vad jag vill ha är det:
*Ett rätt högt och "cervin vega" tungt ljud. Alltså, det ska låta bra men hellre tungt och tryck än finlir. Gärna element som tål lite, och med tanke på utomhusmiljön, kanske lite tålig för sånt.
*Gärna så lättdrivet som möjligt, vill kunna leva på kanske 2 bilbatterier under 4-5 dagar.
*Storleken på lådan, låt säg 80 cm lång (max 100 cm), och kanske 30-40 cm hög och 30-40 cm djup.
*Vill kunna ha två bilbatterier i lådan så så jag lätt kan byta när ena tar slut. Och vad jag förstår så finns det speciella bilstereo batterier som håller längre? Hur mycket längre och vart kan man hitta dom billigast?
Ja, kommer säkert på fler frågor snart men någon kanske har lite tips redan om element och hur man ska bygga.
Tack på förhand
/Mattias