Moderator: Redaktörer
Nagrania skrev:Jo det fungerar, det är samma som att konvertera RCA/Spdif tíll XLR/AES/EBU. Det gör jag vid behov utan några problem. Det finns annars att köpa vändor coax/XLR på ELFA.
Nagrania skrev:Nu vet inte jag riktigt om du vill ha XLR/ RCA eller coaxialadapter. Men kolla på www.hifikit.se skriv XLR som sökord och på den sidan kan du hitta olika adaptrar typ XLR/RCA och priset är 39 spänn i.s.f 185 + moms som dom koster på ELFA. Om det är coaxial som du vill ha så kan man köpa en liten adapter som heter coax/RCA hos din lokala radiohandlare. Den kan du koppla på ovanstående XLR/RCA. Du får titta på bilderna.
Mich skrev:Det ser bra ut. Använd 75ohms koax kabel.
Jag skulle lägga till ett motstånd i XLR kontakten mellan pin 2 och pin 3, på 237ohm.
OBS: Jag antar att signalen går från RCA till XLR, annars gäller inte det jag skrivit.
Coax utgången vill ha en belastning på 75ohm. XLR ingången är på 110ohm. Genom att koppla ett motstånd i XLRen så minskar du ner 110ohmen till 75ohm och får en korrekt terminering.adzer skrev:varför ska mna lägga ett sådant motstånd där?
Mich skrev:Coax utgången vill ha en belastning på 75ohm. XLR ingången är på 110ohm. Genom att koppla ett motstånd i XLRen så minskar du ner 110ohmen till 75ohm och får en korrekt terminering.adzer skrev:varför ska mna lägga ett sådant motstånd där?
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 80 gäster