Moderator: Redaktörer
JML2005 skrev:tänkte bara göra något "roligt" med lite kabel som blev över..........![]()
Kände på mig att ett inlägg som ditt var på g...................
JML2005 skrev:Vill bara ha en instruktion om hur man gör en egen hörlurskabel till hd-650.
Givetvis förstår jag att ni bara vill ge goda råd, men jag är redan fullproppad med goda råd kring hörlursförstärkare, prisvärdhet, kablar typ clou och cardas.
D.S
I Göteborg kan man även säga "lägga en kabel", vilket inte alls har med ljud att göra, såvida personen i fråga ger ifrån sig vårdefinerade läten.IngOehman skrev:Jag tror att problemet är att det är rätt självklart för alla här på faktiskt hur man "gör en kabel".
Hur kommer det sig att det är på det viset?IngOehman skrev:I fallet HD 650 behöver du väldigt lite koppararea i kabeln, eftersom det är en högohmig lur. Du kan välja en hur tunn kabel du vill med andra ord.
JML2005 skrev:anledningen till byte beror på att jag behöver 1m extra. alltså 4m
rexq skrev:JML2005 skrev:anledningen till byte beror på att jag behöver 1m extra. alltså 4m
Jag skulle köpa billig förlängningssladd för hörlurar. Onödigt jobb att hålla på och fixa ny sladd. Fast du verkar ju tro att sladden spelar stor roll för ljudet så det kanske inte är din melodi.
U*(ZL/(ZL+ZK)), om ZL är stor behöver inte ZK vara väldigt liten.Kaffekoppen skrev:Hur kommer det sig att det är på det viset?IngOehman skrev:I fallet HD 650 behöver du väldigt lite koppararea i kabeln, eftersom det är en högohmig lur. Du kan välja en hur tunn kabel du vill med andra ord.
JML2005 skrev:Tackar för alla svar som berörde min första fråga!![]()
Jag gör inga mer inlägg här, nöjd med svaret från I.Ö, förövrigt den enda som kunde svara på den egentliga frågan! Hur nu det kommer sig får alla ta och fundera på.![]()
bye bye
IngOehman skrev:Fast å andra sidan, varför inte låta var och en själv bedöma sitt behov?![]()
Om någon på restaurangen frågar: "-Ursäkta, är det någon som vet var saltet är?", brukar du då (om du ser saltet stå och gömma sig bakom en vas) svara: "-Det behövs inget salt!"![]()
JML2005 skrev:Tackar för alla svar som berörde min första fråga!![]()
Jag gör inga mer inlägg här, nöjd med svaret från I.Ö, förövrigt den enda som kunde svara på den egentliga frågan! Hur nu det kommer sig får alla ta och fundera på.![]()
bye bye
Därför undrar jag om man kan göra sig en egen kabel, (som blir bättre än originalsnöret), istället?
perstromgren skrev:IngOehman skrev:Fast å andra sidan, varför inte låta var och en själv bedöma sitt behov?![]()
Om någon på restaurangen frågar: "-Ursäkta, är det någon som vet var saltet är?", brukar du då (om du ser saltet stå och gömma sig bakom en vas) svara: "-Det behövs inget salt!"![]()
Snygg analogi, men den haltar i detta speciella fallet.
Det fanns gott om antydningar till att originalpostaren trodde att en finare kabel skulle ge ett bättre ljud ("Har haft funderingar på att undersöka lite 'finare' kablar" "om man kan göra sig en egen kabel, (som blir bättre än originalsnöret)",) , och flera av oss avfärdade idén på, som jag tycker, goda erfarenhetsgrunder.
IngOehman skrev:Okej, då modifierar jag analogin:
Om någon på restaurangen frågar: "-Ursäkta, är det någon som vet var saltet är - för jag vill prova om jag tycker att det blir bättre med lite mera salt?"
Brukar du då (om du ser saltet stå och gömma sig bakom en vas) svara: "-Det behövs inget salt!"![]()
Eller kan du tänka dig att kombinera din, vänligt menade, tillrättavisning om att salt inte behövs, med att trots allt sträcka fram saltet också?![]()
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 104 gäster