Jag har öppnat och plockat loss kortet i den. Spelaren "dog" en dag, fungerade intermittent och nu har den inte gått att få liv i. Det är en Marantz CD6000 som jag gärna vill behålla. Jag misstänkte helt enkelt ingen ström eftersom den är helt död. Det är ström fram till trafot har jag mätt. Jag kikade noggrannare på strömförsörjningsdelen och såg att det låg svart "gegga" runt de tre stora elektrolyterna (ELNA 4700 uF), men jag brydde mig inte så mycket utan fortsatte mäta där jag såg några markeringar på kretskortet. Mätte sen på några spänningsregulatorer (heter de så...?) märkta +12 V och -12 V. De mätte 12.1 V och 9.6 V på yttre pinnarna. Mätte sedan över en 4556AD och det låg 24V över den. Denna opamp låg precis i närheten av en kontakt som ansluter till det andra kretskortet som styr display och alla knappar. Jag lösgjorde kontakten till displayen och mätte alla kombinationer över de tre pinnarna, men det var ingen spänning över någon av pinnarna.
Har ni några tips hur jag kan fortsätta? Skulle kunna lägga ut en bild så småningom.