Moderator: Redaktörer
dimitri skrev:Tyvärr hade ingen kamera.
Chock nr 1: En pluttehögtalare bestyckad med Tangband 4" + diskant. Basreflex. Kostnad för elementen 480 kr (alla) en spole, en konding per låda. Totalkostnad under 1000 för stereo. Musikåtergivning av hög klass. Ingen djupaste bass. Eller rättare sagt fallande ner från kanske 50 hz.
mike34 skrev:Jag är lomhörd ?!?!? Skulle nog inte mushroomat så mycket på slutet![]()
Det va en höjdare helt klart. Lite svett efter allt släpande 5 trappor men hemma igen.
När blir det igen ????
Vee-Eight skrev:Jag har nu behagat vakna och pifflar med bilderna.. kommer strax.
Tank skrev:Vafalls!?
Nej, nu skarvar V8 vilt, som Tore Skogman sa.Anledningen till gestikulerandet var att det spelades på Larsen-nivå och jag ville poängtera ett problem. Problemet åtgärdades efter diskussion något senare på Oscars i Kungälv.
Måste säga att jag impades av Bernts rörmaskin.
dimitri skrev:Chock nr 2: Kaffekoppen ihoplödande filter till ett par MTM bestyckade med Vifa. Ca kl 15 allt färdigt. Kontroll av polaritet inom varje låda och för paret. Elementen helt oinsspelade. Resultat: ett moget ljud. Återgivning i superklass. Det mesta provisorikt som tex ingen tätning av elemnten reflexrören ditsatta med tejp, lampsladd, kablar provisoriskt kopplade. Imponerande mod att göra allt klart under press, utan misstag.
Det var kul att träffas! Får bli en öl nästa gång.. det mesta var lite småstressigt och vi var tvugna att ge oss av direkt efteråt...Almen skrev:Och om igen, tack för hjälpen med kabeln, Kaffekoppen.
dimitri skrev:Elementen helt oinsspelade. Resultat: ett moget ljud. Återgivning i superklass. Det mesta provisorikt som tex ingen tätning av elemnten reflexrören ditsatta med tejp, lampsladd, kablar provisoriskt kopplade.
Kaffekoppen skrev:Faktum var att elementen monterades på plats i Göteborg vid 20-tiden på kvällen![]()
hi magnus
you guys looke like you are having some serious fun!
so which is you?
tangband maglite. wow!
how does it sound?
tell us more about the sound/impressions you got from
the various goodies there.
thx!
yeo
Hi Magnus,
Thanks for the link....
I suspect that the coffee also taste very nice!
Cheers,
VT4C
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 103 gäster