Moderator: Redaktörer
Manga_X skrev:Hur står sig 2 av dessa mot t.ex. 2 p-x2? (heter de så?)
Mvh Magnus Eriksson
Tänker skicka beställningen när tillräckligt intresserade anmält sig, samt ge hela två dagars extra betänketid. Håll kol på tråden således.Haakan_W skrev:när åker beställningen? jag måste få fundera lite....frågan är när jag får användning för dom...
priset är ju onekligen fördelaktigt...
Manga_X skrev:
Hur står sig 2 av dessa mot t.ex. 2 p-x2? (heter de så?)
Mvh Magnus Eriksson
"Håkan Bråkan" skrev:
jag har aldrig lyssnat på dessa...men tidigare var dom ju LTS favoritbas...en stor fördel jäntemot px är ju priset....du får alltså dubbelt så många för samma peng
Manga_X skrev:Manga_X skrev:
Hur står sig 2 av dessa mot t.ex. 2 p-x2? (heter de så?)
Mvh Magnus Eriksson
"Håkan Bråkan" skrev:
jag har aldrig lyssnat på dessa...men tidigare var dom ju LTS favoritbas...en stor fördel jäntemot px är ju priset....du får alltså dubbelt så många för samma peng
Helt okej att det är billigt men jag vill ju inte ha något billigt!
Jag vill ha något riktigt BRA!!!![]()
Vart finns ritningarna på dessa basar (lådorna samt annat man måste veta)?
Jag är troligen intresserad av 4 st basar. Men jag vill ha mer intryck och fakta först!
Mvh Magnus Eriksson
RogerGustavsson skrev:De data som anges för 4 och 8 ohmsvarianterna på Madisounds hemsida ger rätt annorlunda optimala lådor (åtminstone i mitt simuleringsprogram). 8 ohmsvarianten har ett högt Qts på 0.56. För att få samma tonkurva som 4 ohmaren krävs en jättelåda. Den ursprungliga 4 ohmaren i "LTS-låda" är perfekt för vanliga rum. Hur man ska få till 8 ohmaren vet jag inte. Det tycks som det verkar förhastat att beställa 8 ohmare när de inte alls ger samma resultat som de ursprungliga Tonegen 1259.
Kaffekoppen skrev:NHT1259 får nog betecknas som död
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 131 gäster