Behöver hjälp med att fräsa baffeln till mina blivande högtalare, det ska vara professionellt gjort med cnc fräs.
Är det nån som kan göra detta eller vet vart mankan vända sig ?
Självklart betalar jag för det.
Mvh
Moderator: Redaktörer
guru skrev:Behöver hjälp med att fräsa baffeln till mina blivande högtalare, det ska vara professionellt gjort med cnc fräs.
guru skrev:Behöver hjälp med att fräsa baffeln till mina blivande högtalare, det ska vara professionellt gjort med cnc fräs.
Är det nån som kan göra detta eller vet vart mankan vända sig ?
Självklart betalar jag för det.
Mvh
henrik skrev:guru skrev:Behöver hjälp med att fräsa baffeln till mina blivande högtalare, det ska vara professionellt gjort med cnc fräs.
Då måste det vara några avancerade geometrier du ska fräsa? Annars finns det väl ingen anledning att köra med CNC. Runda hål med en precision på en tiondels milimeter fixar man ju till med en överhandsfräs. Även fyrkantiga går ju bra med rätt jigg.
Är det trä det gäller så är det bara att ta fram sina gula sidor och slå upp närmaste snickeri eller möbelsnickare och fråga dem.
//henrik
Pinnick skrev: Det jag hört är det dyraste med att fräsa lådor är tiden det tar att programmera programmen som styr cnc-fräsen.
Pinnick skrev:De använde autosktech![]()
Pinnick skrev:jag var tvärsäker att Svenne sa autosketch och inte autocad men men minnet kanske sviktareller också sa han fel.
Pinnick skrev:i vilken region? det ska vara så billigt som möjligt gissar jag? ett som jag hade på gång var www.skogstekniska.se fast det ligger i hälsingland iofs. De var inte så jättedyra har jag för mig. Kanske 1700 för att såga ut pi60 lådor inkl material och fri frakt tyckte jag de sa. Det jag hört är det dyraste med att fräsa lådor är tiden det tar att programmera programmen som styr cnc-fräsen. Om jag hade haft programvara skulle jag kunna ha suttit hemma och fixat programmeringen och fått själva fräsningen billigt sa ett av företagen jag snackade med. De använde autosktechDe hade dessutom så mycket att göra så de skulle ha föredragit detta.
Hm jaså var det bara en baffel förresten. Det var ju inte så mycket då kändes hela mitt inlägg som lite overkill kanske
mvh
/Björn
Pinnick skrev:. Men det var väl just tiden att klura ut och beskriva hur fräsen ska fräsa som tog tid som jag fattade och att det var det som kostade pluring.
Användare som besöker denna kategori: Froggy, Majestic-12 [Bot] och 75 gäster