Så ser dom ut och på magneten står:
Luxor Briljant
10 cm-4304
48 04304-01
Moderator: Redaktörer
JB skrev:Jo det är så att jag har ett par äldre Luxor mellanregister som jag kanske hade tänkt att använda till ett projekt framöver, men grejen är den att jag inte har någon som helst info om dom... skulle vilja veta frekvensomfång tex så man vet vad man ska köra med för delningsfrekvens osv... dom ser ju ivarjefall rätt välbyggda ut och dom verkar även låta bra!
perstromgren skrev:I så fall får du snällt mäta upp dem.
phloam skrev:perstromgren skrev:I så fall får du snällt mäta upp dem.
..vilket innebär att man vadå?
Har ett par 2,3-3 tums fullregister som jag inte vet nåt om... vilka är de viktigaste parametrarna?
perstromgren skrev:JB skrev:Jo det är så att jag har ett par äldre Luxor mellanregister som jag kanske hade tänkt att använda till ett projekt framöver, men grejen är den att jag inte har någon som helst info om dom... skulle vilja veta frekvensomfång tex så man vet vad man ska köra med för delningsfrekvens osv... dom ser ju ivarjefall rätt välbyggda ut och dom verkar även låta bra!
Om du ska lägga ned jobb på att bygga ett trevägssystem, så tycker jag du ska göra dig själv den tjänsten att köpa nya element. Högtalarindustrin har kommit långt sedan de där elementen konstruerades. Jag skulle gissa att ett Peerless/Seas/ScanSpeak-element för 300:- är bättre än det du har. Det är troligen inte värt en besparing på hundralappar att använda något man hittat i en gammal högtalare...
... om inte hela idén är återanvänding förstås! I så fall får du snällt mäta upp dem.
Ledsen att behöva regna på din parad!
paa skrev:Trots allt tror jag det är fullt möjligt att hitta sämre diskanter, om man köper det billigaste som finns i dag.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 57 gäster