Hursomhaver begav jag mig till brädgårn' för att inhandla lite glasull. 95 mm i rulle gick på 169:-. Totalt ca 8 m2 ingick i det priset vill jag minnas. Glasullen kom senare att placeras i en ram av 15 mm furubräda med 118 mm djup:
Reglarna ämnar jag använda för att skruva fast panelerna i tak/vägg. Gjorde misstaget att köpa kvistren furu som vart en aning dyrt. Det blev helt enkelt lite overkill eftersom dörrfodret jag senare kapade upp till utanpåliggande ram inte var kvistren. Nedan syns fodret liggande mot golvet:
Det blev några möbelvinklar som drogs dit...
Kan konstatera att 45 graders gering av fodret till ytterramen kräver viss precision. Minsta avvikelse från denna vinkel blir bara skräp (fick såga upp nytt mtrl vill säga). Glasullen fann sedan sin plats i ramen...
...som sedan kröntes med profilerad skumplast från Specialplast på Odengatan i Sthlm:
Glasullen samt skumplasten mäter 1500*700 mm. Den effektiva ytan blir alltså något mindre ehuru dämpmaterialet hålls på plats av fodret. F ö har glasullen fått en viss komprimering i ramen så att grejerna ska sitta riktigt på plats. Slutligen en myspysbild där ena panelen flankerar semesterprojekt #2; iordningsställande av OA-12 till OA-12.3

//Ekan
* Tja vad kan det bli; 100 Hz?
PS. Betsning och klarlackning av panelerna kvarstår. Troligen blir det valnötsbets, såvida ingen annan överlägsen ytbehandling finns att uppbringa? DS