Tips på bygghandel med vettig såg (Linköping)

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Eric_Josefsson

Tips på bygghandel med vettig såg (Linköping)

Inläggav Eric_Josefsson » 2006-08-16 16:11

Börjar bli sugen igen på att faktiskt lyckas bygga något av de element jag samlat på mig. :roll:
Eftersom jag tydligen inte lyckas få tummen ur de få gånger jag är i Kalmar att fixa sånt här så får jag nog försöka anlita någon i Linköping istället. :)

Så, finns det någon här som sågar "prisvärt" utan att det blir allt för skevt? :roll:

Mjölby fungerar det också om dom har något här (jobborten)

Användarvisningsbild
haffe

Re: Tips på bygghandel med vettig såg (Linköping)

Inläggav haffe » 2006-08-21 16:15

Eric_Josefsson skrev:Börjar bli sugen igen på att faktiskt lyckas bygga något av de element jag samlat på mig. :roll:
Eftersom jag tydligen inte lyckas få tummen ur de få gånger jag är i Kalmar att fixa sånt här så får jag nog försöka anlita någon i Linköping istället. :)

Så, finns det någon här som sågar "prisvärt" utan att det blir allt för skevt? :roll:

Mjölby fungerar det också om dom har något här (jobborten)

Min erfarenhet av Linköping är att de i de affärer som finns där tittar konstigt på dig om du vill köpa mdf på mindre kvantitet än 10 m^2. På mjölby trä & bygg brukar de vara rätt schysta och allt jag har beställt har stämt ganska bra på måtten.

Användarvisningsbild
Gaston

Inläggav Gaston » 2006-08-24 21:52

Jag har varit på K-Rauta, köpt MDF och fått bitar tillsågade. Har för mig de tar 14 kr / snitt. Man får förbereda och optimera så att alla bitar som skall ha samma mått sågas vid samma inställning och samtidigt minimera antal snitt. :lol:

Användarvisningsbild
Eric_Josefsson

Inläggav Eric_Josefsson » 2006-08-25 08:02

Gaston skrev:Jag har varit på K-Rauta, köpt MDF och fått bitar tillsågade. Har för mig de tar 14 kr / snitt. Man får förbereda och optimera så att alla bitar som skall ha samma mått sågas vid samma inställning och samtidigt minimera antal snitt. :lol:

Gör alltid en cad-ritning över hur snitten ska läggas. :wink:

Men då har vi två butiker iaf, Mjölby T&B ligger bra till, där kör jag t.om. förbi ibland när jag vill variera vägen hem från jobbet. :D

Användarvisningsbild
Mad

Inläggav Mad » 2006-08-25 09:01

Hos Beijer bygg på Industrigatan brukar man minsann vara väldigt snäll mot småbyggare. De brukar inte ta nåt betalt för kapning av mina småprojekt, precisionen är dock inte på milimetern.

Användarvisningsbild
Ducatiboy

Inläggav Ducatiboy » 2006-09-06 08:23

Jag tycker överhuvud taget att det är svårt att få till bra sågningar
på byggvaruaffärer. Mjölby trä o bygg har jag anlitat med varierat resultat. Ibland är det hyfsat o ibland så är det helt åt skogen.
Senaste gången jag anlitade dem så blev det inte så värst bra sågat, men ville inte såga själv då det var mycket som skulle sågas( hornhögtalare med mycket krökar). Så för mitt senaste projekt (Carlsson kloner) sågade jag själv med fogsvans och fick något bättre resultat än om en affär skulle göra det. Blev dessutom inte på så dåligt humör heller.... :)
/Arne

Återgå till DIY-forum