Moderator: Redaktörer
Manga_X skrev:Det viktiga är inte priset utan resultatet!
Jag vill ha en fetj*vla fin PSU till den.
Detta är en av Bolder Cable.
Jag vill ha en bättre än denna!![]()
Här är länken till recension av bl.a. Bolder Cable PSU utifall bilden "trillar" bort ibland.
http://www.enjoythemusic.com/magazine/equipment/0206/midmonth/bolder_modified_slimdevices_squeezebox.htm
Mvh Magnus Eriksson
BAMBAM skrev:Det är väl det som är grejen... Snake oil till salu.
- BStrauss skrev:Vad är det som är dåligt med orginalströmförsörjningen då?
Jag kan inte höra några missljud oavsett volym.
HatoriHanso skrev:Hallå där!
Jag blir lite orolig nu, eftersom jag har beställt en Squeezebox.
Är det något fel på ljudet tex brum eller brus på grund av att nätdelen är undermålig?
rikkitikkitavi skrev:hur fungerar den digitala ljudöverföringen via ethernet/wlan?
är det komprimerat som mp3 osv ?
Analogdelen är inte dålig. Köp och lyssna först. Du kommer att bli förvånad. Om du inte gillar vad du hör kan du alltid komplettera med en extern dac i efterhand.Manga_X skrev:Javisst blir det en extern DAC till den då analogdelen troligen är av den mindre bra sorten. Lite som Morello var inne på...
HatoriHanso skrev:Jag blir lite orolig nu, eftersom jag har beställt en Squeezebox.
Är det något fel på ljudet tex brum eller brus på grund av att nätdelen är undermålig?
Koffe skrev:HatoriHanso skrev:Jag blir lite orolig nu, eftersom jag har beställt en Squeezebox.
Nix. Inga störningar. Det finns personer på deras audiofil-forum som menar att det finns en skillnad om man byter ut den switchade nätdelen mot en regelad linjär dito. Jag har inte provat själv så jag vill inte säga att det inte är så men det är inte "hörbara störningar" vi pratar om utan mer "jag upplever att basen blir fastare och att upplösningen i diskanen blev bättre"-karaktär på det som sägs. Men den låter väldigt bra direkt ur lådan. Lovar.
HatoriHanso skrev:Betryggande. Om det mot förmodan skulle vara så att det låter sämre med nätdelen som medföljer borde det ju var enkelt att byta till en bättre färdigbyggd nätddel-batterieliminator, eller vad det nu kallas. Kostar väl inte mer än en hundring eller så?
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 96 gäster