Byta lm318 mot bb627

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
blixten

Byta lm318 mot bb627

Inläggav blixten » 2006-09-03 10:27

--------------------------------------------------------------------------------

Hejs.
Har ett a370 steg som jag skulle vilja uppgradera med nya opampar om möjligt,det som sitter i är lm318 som vad jag förstår inte är det allra bästa.Har fått en massa tips om hur det ska göras,men dom kommer inte överens snillena så alla tips jag fått är olika.Har nu prövat nästan alla tips utan framgång.Får full dc på utgångarna,har även testat en NE5534 med samma resultat.Någon som har en ny ide som jag pröva eller det kanske inte är möjligt att skifta ut dom gamla?Har ett schema på slutsteget om ngn är nyfiken.

Mvh/Ingemar

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2006-09-03 11:23

Du kan behöva se över DC-offset-justeringen som skiljer sig lite mellan 318 och 5534, men annars är de ganska kompatibla.

Om du får DC på utgången tror jag du gör något annat fel. Är du säker på att du får i alla ben i hållaren?

Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
blixten

Inläggav blixten » 2006-09-03 15:00

Hej å tack för ditt svar.Blev lite osäker där,men har kollat igen alla ben är där dom ska vara.NE5534 sitter i mitt andra steg som är en p270,undrar vad det är som falerar dom är ju i princip identiska,förutom att det är mer pulver i A370.

Återgå till DIY-forum