Moderator: Redaktörer
Rattar i alu är jag också på jakt efter. Någon som vet vars ja kan hitta det? elfas är lite för små, skulle vilja ha med typ 5 cm i diameter.

swirve skrev:Nu har man haft lite tid ...
Bill50x skrev:swirve skrev:Nu har man haft lite tid ...
Nix. Det har "man" inte alls haft. Inte jag i alla fall. Om DU har haft tid, varför skriver du inte "Nu har jag haft lite tid..."
Vi måste stå för det vi tycker, känner och upplever. Smeta inte inte över dina känslor på andra människor. Låt oss tycka och känna för oss själva.
Inte så mycket kritik mot dig som mot "alla" som inte kan hålla isär vad dom själva tycker och vad dom projicerar på andra....
/ B
LB skrev:Kul att följa bygget.
Vad blev det till slut för ringkärnetrafos (effekt och sekundärspänning?).
swirve skrev:JAG tager vadjag haver...
soundbrigade skrev:swirve skrev:JAG tager vadjag haver...
![]()
En kompis ville att jag skulle bygga ett linjesteg åt honom i en låda i rostfritt. HAN fick göra allt plåtjobb -![]()
Jag tycker tom att stållådorna (bonnajärn) från hammond är jobbiga.
Nusse skrev:1. Ja det är bara ett slutsteg.
2. 71 Eurosar (+16 för "high power add on"). Sen behöver du lite kontakter och en låda.
Ingen uppfattning. Vore roligt om någon kunde mäta upp en dylik. Min bror har byggt en och den låter iaf.
http://41hz.com/main.aspx?pageID=120
http://41hz.com/downloads/TA2022.pdf
Iqbad skrev:Tänkte ställa några frågor här angående förstärkarbyggen.
Denna Amp5, är det bara ett slutsteg som behöver ett försteg, eller kan det användas som en hel förstärkare som man bara kopplar signalkälla till?
Vad är den ungefärliga kostnaden för ett sådant här bygge?
Hur blir ljudkvaliteten?
Mvh Eric
Iqbad skrev:Var kan man köpa bra/billiga transformatorer samt övriga nätdelar?
Det måste väl ingå nån likriktarbrygga av nåt slag för att bygga en nätdel? Kan ni rekommendera nån schematisk skiss över hur en bra strömförsörjning ska se ut?

Användare som besöker denna kategori: smorgar, VintageHiFi och 26 gäster