http://www.hifikit.se/show_prod.asp?id=1753 < köpte ju då dessa mycket trevliga diskanter som flera utav er rekommenderade :)
Sen blev det nåra billiga (men dock förvånansvärt påkostade med gummiupphängning och stabilt membran och även deluxe anslutningar som gör att man kan lägga lödkolven på hyllan och ventilerade magneter) 15" MGR basar (släpptes bara för nåra dar sen så jag är nog bland dom första att införskaffa dessa :)
Förut satt det Philips element i JBN lådorna, men orginalbasarna brann upp så jag köpte då MGR basarna (som en person här på forumet tyckte hade för vasst mellanregister) vilket jag inte tycker det är nått problem med i dom här lådorna, det enda jag kan klaga på är djupbasen som inte är den bästa (men det har vi ju ordnat med lådorna som står under =P )
Diskanterna som satt i orginal var Philips AD0160/t4 (som är kända för sin låga effekttålighet delvis) så istället för att fixa nytt delningsfilter samt motstånd för att matcha 6 ohms basarna och därmed sänka effekttåligheten ännu mer pga behov av lägre delning så köpte jag ju då Seas diskanterna och ett par orginalfilter (jo skäms lite över detta.. men dom får duga tills jag lärt mig att räkna ut egna filter eller köpt nya basar om det blir aktuellt framöver)
Men detta system överträffade mina förväntningar kan jag säga! Just nu känner jag ivarjefall ingen anledning att byta ut basarna (sen är jag väl inte den mest kräsna personen i världen när det gäller ljud heller) men jag accepterar inte vilket skräp som helst för det =P
Sen visste man ju inte riktigt om 15" basarna skulle gå tillräckligt lågt i dom rätt små 80 liters lådorna, men det gör dom :)
Driver för tillfället JBN lådorna med en Yamaha AX-492 (tillverkas inte längre) och 15" basarna med en Zachry D 250 basförstärkare (se bilden nederst)

Högtalarna

Extra stoppning :)

Och här har vi härligheterna monterade och färdiga för provlyggning, en bit av provlyssnings fotöljen är med på bild också :)

Förstärkarna
Som sagt jag är ingen avancerad hemmabyggare så ni som har jobbat med ljud i 20+ år får er väl ett gott skratt över denna anläggning ivarjefall