Iqbad skrev:Den härledningen var inte att leka med :)
Känns inte riktigt att jag har tid/kunskap att lyckats få ihop en så pass avancerad simulink-modell.
Svante: I demoversionen av ditt program basta!, är det möjligt att även där simulera frekvensgången på en högtalare? Vad är det för parametrar som måste matas in för att kunna genomföra en simulering?
Jag klickade på knappen "apply" under fliken appearance utan att ha ändrat nåt varvid programet låste sig och genererade oändligt många felmeddelanden. minnesläcka?
Nej och det är ungefär så långt man kan räkna med att komma med bara rakt-av-ekvationer, ungefär tror jag. Men om man börjar med analogierna så blir det lättare att formulera det som kretsar med komplexa impedanser.
Demon kan räkna ganska mycket mer än det man kan med den där krångliga härledningen, och man matar in T/S-parametrar och lite till om man vill. Och frekvensgång, javisst, det är det den gör, mest av allt...

Prova vetja!
Fast det verkar du ju redan ha gjort? Hmm, får du felmeddelanden? Det där lyckas jag inte provocera fram, kan du beskriva precis hur man ska göra för att det ska bli så?
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.