Moderator: Redaktörer
Svante skrev:Vad gör programmet?
henko skrev:fredags e.m humor...
Nefilim skrev:Varför kan ingen skriva ett program som hämtar en ny öl, eller städar??
Nefilim skrev:Eller räknar ut hur en kvinnas logik funkar!
henko skrev:Ingen som har provat??? Jag är nyfiken på era kommentarer!!!
Svante skrev:henko skrev:Ingen som har provat??? Jag är nyfiken på era kommentarer!!!
Jag tror det beror på att det är en rar-fil. Jag (och kanske många andra) har inget att öppna den med.
Svante skrev:...ja, det förstår jag att det finns nåt att packa upp det med, men jag menade att tröskeln att göra det är högre om man måste ladda ner två program.
Det är alltid sånt trassel med såna där program, de lägger beslag på filändelser, nästa gång jag klickar på en zipfil kanske den inte öppnas av windows, utan av rar?
Lägg upp en zip i stället!Eller exefilen direkt.
JB skrev:Svante skrev:...ja, det förstår jag att det finns nåt att packa upp det med, men jag menade att tröskeln att göra det är högre om man måste ladda ner två program.
Det är alltid sånt trassel med såna där program, de lägger beslag på filändelser, nästa gång jag klickar på en zipfil kanske den inte öppnas av windows, utan av rar?
Lägg upp en zip i stället!Eller exefilen direkt.
Du får välja när du installerar winrar vilka filer som ska associeras med det
Strauss skrev:Svante skrev:Jag tror det beror på att det är en rar-fil. Jag (och kanske många andra) har inget att öppna den med.
Hur överlever manAllt på nätet ligger ju i rar-format!
Strauss skrev:Svante skrev:Jaså? Inte det jag hämtar.
Där ser man, nästan lite av en bedrift
The main features of 7-Zip:
* High compression ratio in new 7z format with LZMA compression
* Supported formats:
o Packing / unpacking: 7z, ZIP, GZIP, BZIP2 and TAR
o Unpacking only: RAR, CAB, ISO, ARJ, LZH, CHM, Z, CPIO, RPM, DEB and NSIS
* For ZIP and GZIP formats 7-Zip provides compression ratio that is 2-10 % better than ratio provided by PKZip and WinZip
* Self-extracting capability for 7z format
* Integration with Windows Shell
* Powerful File Manager
* Powerful command line version
* Plugin for FAR Manager
* Localizations for 63 languages
UrSv skrev:Kort kan man ju säga att allt legitimt och standardprylar nästan alltid ligger i ZIP och allt i gråzonerna eventuellt ligger i RAR. Jag laddar ned tusentals filer från olika ställen per år och det är bara i undantagsfall som jag stöter på RAR så att allt skulle ligga i RAR märker jag ju inte i alla fall...
Håller med Svante.
TCM skrev:Kan annars rekommendera 7-Zip.The main features of 7-Zip:
* High compression ratio in new 7z format with LZMA compression
* Supported formats:
o Packing / unpacking: 7z, ZIP, GZIP, BZIP2 and TAR
o Unpacking only: RAR, CAB, ISO, ARJ, LZH, CHM, Z, CPIO, RPM, DEB and NSIS
* For ZIP and GZIP formats 7-Zip provides compression ratio that is 2-10 % better than ratio provided by PKZip and WinZip
* Self-extracting capability for 7z format
* Integration with Windows Shell
* Powerful File Manager
* Powerful command line version
* Plugin for FAR Manager
* Localizations for 63 languages
Jag skulle gärna vilja testa att kompilera koden i på mac
Jag hoppas att Henko själv inte blir stött av mitt initiativ. Isåfall tar jag bort filen på stört!
Men alla program ska börja någonstans, och det finns ju tid för en version 2!
PS det vore roligt om formlerna du använder kunde visas och var du har fått dem ifrån.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 151 gäster