Moderator: Redaktörer
Haakan_W skrev:det måste va nån moddning för det eLementet mäter ju som en lösKuk över 500hz
Nwalmaer skrev:Vad kostade dom nu igen? 160 000 kr paret?
Haakan_W skrev:det måste va nån moddning för det eLementet mäter ju som en lösKuk över 500hz
Bamsefar skrev:Nwalmaer skrev:Vad kostade dom nu igen? 160 000 kr paret?
JissisDå rekommenderar jag helt klart att man köper ett par beggade Wilson Audio WATT/Puppy 7 för 125000 sek. Måste i detta perspektivet anses som riktigt prisvärt - om man nu vill äga Wilson Audio alltså.
Morello skrev:Haakan_W skrev:det måste va nån moddning för det eLementet mäter ju som en lösKuk över 500hz
Wilsson-högtalare mäter ofta "som löskukar".
Nwalmaer skrev:Tja, det är ju Wilson...
Om man går från externa mått så torde volymen ligga vid 20 liter, strax över eller under. Är elementet omoddad, vilket ej skulle förvåna mig, så är det inte särskilt optimalt, särskilt inte med den lilla port dom har och måste ha för att fungera. Stämd kring 31 Hz ger vettig nivå nedåt. Inte så djupt elementet kan spela, vilket är rätt synd, men tillräckligt för högtalarens storlek ändå.
Bill50x skrev:Morello skrev:Haakan_W skrev:det måste va nån moddning för det eLementet mäter ju som en lösKuk över 500hz
Wilsson-högtalare mäter ofta "som löskukar".
Jo, kanske. Men allt som mäter bra låter inte bra. Att det går i byxorna på vissa ingenjörer och tekniker när dom ser vissa mätdata betyder inte att det är musik som kommer ur "lådorna".
/ B
Lazyworm skrev:Bill50x skrev:Jo, kanske. Men allt som mäter bra låter inte bra. Att det går i byxorna på vissa ingenjörer och tekniker när dom ser vissa mätdata betyder inte att det är musik som kommer ur "lådorna".
Jag skulle väldigt gärna lyssna på en högtalare som mäter bra men som låter dåligt, har du något exempel eller var det fritt taget ur luften?
Lazyworm skrev:Jag skulle väldigt gärna lyssna på en högtalare som mäter bra men som låter dåligt, har du något exempel eller var det fritt taget ur luften?
Strauss skrev:För egen del så räcker det att det låter subjektivt bra i mina öron
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 161 gäster