Kan man få be om andra förslag? knaske kan bygga dipol med dem?

Moderator: Redaktörer
Frodrak skrev:har nyss införskaffat 2 st MGR 25pp20 som jag tänkte bygga sub med. Ljudia lämnar förslag:www.ljudia.se/pdf/251219.pdf , men de verkar inte helt kul eller åtminstone väldigt stora om man ska ner i frekvens![]()
Kan man få be om andra förslag? knaske kan bygga dipol med dem?
[/img]
Svante skrev:Mja, här är förslagen som Ljudia ger:
"Bild på krokiga linjer"
Naqref™ skrev:Ljudia har sunkat sitt anseende sedan länge när det gäller tips på hur element ska användas. Man kan lika gärna fråga tant Agda om råd.
Sedan är det kul hur de kan missbruka Netscape Script (aka Javascript) till den milda grad att man inte kan använda deras hemsida med just Netscape (aka Firefox).Inkompetens är det ordet som dyker upp i sinnet.
mike34 skrev:Hur i hela friden har dom lyckats å hacka ihop nått som genererar den gröna linjen![]()
![]()
bandpass eller ??
BengtO skrev:Frågan e väl om man överhuvudtaget kan lita på värden till det där elementet
BengtO skrev:Frågan e väl om man överhuvudtaget kan lita på värden till det där elementet
RogerGustavsson skrev:Det var det jag föreslog längre upp.... Jag menar att du nog inte ska lägga ner alltför mycket arbete på det när förutsättningarna är så skrala. ÖVerhuvudtaget är kunskaperna när det gäller dipoler inte lika goda som för lådalternativen. Finns det ens simuleringsprogram för dipoler? Carver som höll på med öppna bafflar talade om att Qt skulle ligga kring 3 för att få en jämn tonkurva totalt.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 182 gäster