Är ny här och tänkte inleda med några små frågor angående ett subbasprojekt jag tänkt inleda snart

Jag har idag en anläggning som består av en gammal NAD 3240PE integrerad förstärkare och ett par Dali 2002Blue, ingen värstinganläggning, jag vet, men den räcker för mig.
Till denna anläggning skulle jag vilja bygga en sub.
Jag har kollat in Zachry D-250, och det verkar vara ett perfekt steg för basar i allmänhet, och effekten lär räcka att växa i ett bra tag. Då detta är ett monosteg och inget annat har jag lite frågor angående kopplingen av detta eftersom jag aldrig dealat med någon annat än integrerade förstärkare tidigare.
På min NAD har jag möjlighet att ta ut signalen från förförstärkaren och routa den vidare till steget (jag har alltså en bygel mellan "pre out" och "main in" nu), vilket jag ju vill. Men, jag vill ju dessutom använda huvudsteget i NAD:en till mina 2002or - kan jag då bara Y-koppla mig på kabeln som går ut från försteget? Eller har kanske steget rent av någon typ av "pass-through"? Tar jag in båda kanalerna i steget och så "monofieras" de där?
Själva subben vill jag ska levera snabb och kraftfull bas - mullret slipper jag gärna. Har jag då fattat rätt om jag då vill ha ett slutet system med t ex någon passande Peerless 8:a eller 10:a? Med krafull menar jag allt som pumpar hårdare än mina 2002or under <100 Hz. Jag är öppen för förslag angående alla typer av lådkonstruktioner, men då jag ogillar alltför mycket muller har jag fått för mig att en sluten låda vore bäst?
Jag är ledsen för denna uppsats, men jag skulle verkligen uppskatta om någon orkade svara

/Simon