Moderator: Redaktörer
haffe skrev:Till detta hade jag tänkt ett enkelt 3:e ordningens delningsfilter. (Delningsfrekvens 120 Hz). Kan detta fungera?
Nwalmaer skrev:Kul projekt! Har byggt ett liknande själv, sub-bas element parat med bredbandare. Mycket trevlig kombination med fördelen att man slipper delning i röstområdet, och kan bygga äkta fullregister med bara två element.
Vet inte hur pass högt W8-740C kan användas, men en sisådär 200-250 Hz borde gå bra.
Hur långt blir röret för den avstämningen i den volymen? Misstänker att det blir ganska långt.
dwain1 skrev:hmmm ska leta upp en länk på tangband byggena dom är ju ganska stora tror jag runt 35liter i alla fall kanske något mindre. men som spelar ruskigt bra. Då får du ju en bas som täcker allt i basområdet tycker jag. Jag kompleterar mina jbl l110 som har en 10a i varje låda med just tangband basaslådorna å det är ju jbln som ger vika först å då är oftast inte tangbandens ens i närheten av ansträngning
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 227 gäster