Fick äntligen de beställda Bill Lawrence-mickarna till min Highway One-strata nu i veckan.
1 st L-298SL för lead position
1 st L-280SM för middle position
1 st L-280SN för neck position
Idag var det dags för lite gitarr-operation...
En del inspiration till modifieringarna hämtades på den här sidan på Guitarnuts, dock följdes inte guiden helt...

Patienten sövd och placerad på operationsbordet, redo för operationen.
Till höger syns de nya mickarna samt 2 st nickles som Becky skickade med för att användas vid höjdinställning av mickarna när allt är klart...

Kabelhärva i originalskick. Ganska rörigt faktiskt.se

Närbild på kontrollerna.

Närbild på telejacket.

Strata i molekyler!

Skärmade baksidan av plektrumskyddet samt kaviteterna för mickar/kontrollerna. Tanken är att det ska bli en komplett skärm runt alltihopa när man lägger plektrumskyddet på plats igen. Inte det snyggaste man gjort, men förhoppningsvis effektivt.

Nya mickar på plats och kablage ditlött. För att undvika jordloopar är all signaljord samlad i en punkt (benet längst till höger på volympotten) och signaljorden är skild ifrån skärmningsfolien. Stall/strängar etc är anslutna till skärmen.

Eftersom Bill Lawrence-mickarna var djupare än originalen (vilket syns tydligt på bild 5) blev jag tvungen att plocka bort halsen för att få tillbaka allt på plats igen.

Tydligen tillverkades kroppen den 23/7 2002...

... och halsen den 8/8 2002 (på min sons 8:e födelsedag!)

Då var allt på plats igen och nya strängar ditsatta...
Hur blev det då?
ujujuj!

Ni som har gitarr med single-coil mickar känner alla till det hemska 50 Hz-brummet, men jag känner inte igen mig alls längre... Det är helt väck! Fantastiskt!
Ja hade höga förväntningar, men det här blev ännu bättre än jag väntat mig!
Nu måste jag spela lite till....
/MHo