Eftersom den inte är värd många hundralappar på begagnatmarknaden så tänkte jag att man kunde göra något kul med den.

Allt i den var snyggt uppdelat på olika kort. Så radio och blidbehandling hamnade rakt ner i återvinningen.
Försteget och Pre-in/out kollades över och en servicemanual till en lite äldre modell hittades på nätet.
(Det är nästan omöjligt att hitta servicemanualer på nätet. Utom en sida som kan leverera nästan alla märken och modeller för en ringa summa. Dem litar jag dock inte på).
Efter lite kollande på kretskort och i manualen ser det ut som att Pre-in/ut går rakt igenom försteget.
Det enda jag hittar var något som ser ut att vare ett filter precis vid terminalerna på ingången. Verkar vara väldigt små komponenter/värden.
Kan det vara något skydd eller för att styra ingångsimpedans?
Efter det så kopplar jag 5V från utgånskortet till standby (?) på kraftkortet.
En bygel på en av kontakterna verkar räcka.
Sedan startar steget via powerkanppen på framsidan.
Det går säkert att koppla till en trigger från en framtida reciever för att slippa slå av och på.
Efter lite testande med datorn som försteg verkar det fungera bra.
Så jag kopplar fyra separata ingångar till fyra av slutstegen.
Det finns egentligen sex slutsteg, men eftersom den tappar effekt med alla kanaler drivna så använder jag bara fyra. Perfekt för att driva tex basmoduler

Jag river bort fronten och tillverkar en ny i massonit. Planen är att fixa en snygg metallplatta. Undertiden får det bli en massonitbit med någon snygg metalfilm. Tyvärr gick massoniten av när jag var lite för ivrig med slipandet av kanterna... så det blev en billig film för instrumentbrädor tills jag får tummen ur och fixar en metallfront.
Ska försöka ta några bilder