Vill börja med att säga tack.
Morello skrev:Man felsöker inte sluttrissor med ögonen.
Nej det vet jag, men som jag skrev innan vi hade inte tid med mer igårkväll. Det var första gången vi felsökt på en NAD 208 och vi var bara ute efter att ringa in felet grovt. Och när vi förstod att det var vänster slutstegs kort som var orsaken till att säkringarna brann av, var vi nöjda.
Morello skrev:Mät resistansen mellan drain-source till att börja med. Är det härdsmälta i trissan landar du nära noll.
Tack letade precis efter detta
Morello skrev:NAD208 är en komplex apparat och är du inte erfaren konstruktör eller servicetekniker är sannolikheten att du får ihop den minimal.
Bara lugn vi är inte helt tappade.
Vi vill se om vi kan fixa det själva, kommer vi fram till att vi inte kan det skickar jag den till dig

Nej det gör jag inte jag har läst att du inte har tid. Men du kanske vet någon annan som är lämplig (och som gör jobbet på "kvälls tid"

)
Morello skrev:Säger detta då det är en ganska kostsam apparat som förtjänar reparation.
Jo, det är en fin apparat. Har varit intresserad av att äga en sen min första provlyssning på "klubben" 1995.
Morello skrev:Jag har lagat många 208-steg och brunbrända kretskort är mycket vanligt, men betyder inte mer än att det går varmt.
Inte kortet som är bränt, det är lödningarna till trissorna som ser ut att ha blivit väldigt varma.
Morello skrev:Trasiga effekttrissor hör för övrigt till ovanligheterna när det gäller denna modell. Betydligt vanligare är trasiga trissor i slutstegets ingångsdel, sunkiga lödningar och trasiga säkringar.
Nu börjar det likna något, skriv gärna mer
Du hade möjligen inte svar på frågan, för jag antar att du bytt sluttrissrna med någongång.
Tack än en gång
//Martin