Hmmm...
Förutsatt att du har lite erfarenhet av elektronik!
Anslut jord till jord i förstärkare eller cdspelare (så nära det du tänker mäta som möjligt), och kolla med proben sedan efter högfrekvent (och annat) skräp i matningsspänningar till OP och digitalsektioner? Prova sedan att avkoppla matningsspänningen direkt på benen på det du mätt med ett medelstort värde av någon keramisk kondensator paralellt med en 1u PP-konding och kolla skillnaden...
Om du känner dig modig, upprepa samma procedur i utgångssteget på förstärkaren!
Anslut jord till signaljord, så nära din mätpunkt som möjligt - anslut proben till signal (gärna så nära kabelanslutningar som möjligt). Leta efter HF-signaler eller HF-brus på signalen, finns det mer än enstaka 10-talet uV så fundera över om det finns någonstans vettigt åtkomligt i signalvägen där du kan lägga till en drossel eller ev. en HF-fälla i serie med signalvägen!
Dessa åtgärder kan eller kan inte påverka ljudet i hörbar grad, beroende på hur känlig just DIN utrustning är... Vissa apparater påverkas tydligen mätbart och hörbart negativt av för mycket HF, andra inte.
Eftersom det är ett enkanals-skåp så kan jag inte komma på så mycket "skojiga" saker att göra annars, jämförande mätningar före/efter filter osv blir lite meningslösa om man inte kan se båda vågformerna på en gång...
Annars är det väl bara att leka efter egen kunskap & förmåga, så länge man inte kortar något med anslutningarna och bränner apparaten man mäter på så är det värsta som kan hända att du kortar dig själv mot nätspänning

Undvik gärna detta, iaf jag upplever det som mycket obehagligt när jag gör det.... lol...
MVH Joakim