kung skrev:En cajun?
Ja, en låda, eller en cajón, se http://en.wikipedia.org/wiki/Cajon
Moderator: Redaktörer
rikkitikkitavi skrev:Digitalt filter...Behringer DCX2496
lite moddad med ny in/out bättre anpassad till hemma-hifi.
förstärkning justerad till 0 dB (vid 0 dB förstärkning i digitala domänen)
ingångsteget (single ended => differential driver ) har justerbar förstärkning 1-4 ggr , utgångsteget är en 2 ordningens post-dac filter med lite smarta komponentvärden och Fc ~80 kHz, en op per kanal (3 dubbelop för 6 kanaler) och har förstärkningen 1 (0 dB)
OP = LM833 på ingången, OPA2134 på utgången. Veroboard pill med "stjärnjord" runt om. Skall kanske under min pappaledighet nästa år, eller närhetlst jag hinner börja cadda ett "riktigt" kort som vi kan göra grûppenköp på (det är komponenter för några hundralappar).
RS485 funktionen är borta, digital in är inte ansluten men går att koppla in.
RS232 programmeringsfunktionen är kopplad, men ej testad då jag inte har ngn dator med serieport.
Problem som dykt upp: Berhingen har signal, kraft och skyddsjord i chassit. Ansluts den med jordad kabel till annan apparat med skyddsjordad signaljord uppstår jordslinga. Jag skall försöka bryta skyddsjorden i chassit (fuljorda ) och sätta dit ett motstånd. Inte bra, men det går inte att bryta kraft/signal jord från skyddsjorden, kretskorten är skruvade direkt i chassit och de har jordplan i kontakt med skruvarna. Nätaggregatet är också jordat i chassit via monteringsskruvarna.
Chassit flyter på halva nätspänningen om man inte ansluter till skyddsjord.
Det flyter ca 0,5 mA mot skyddsjord (2 V över ett 3k3 motstånd)
Se även miniDSP tråden för lyssningsintryck.
Skall bli grunden för seriöst exprimenterande med högtalare och tidskorrigerade filter etc..
Fostex skrev:misanplass:
Ser fint ut, riktigt vackert fanér.
Några fler framsteg med dem?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster