Rookie skrev:Vad jag har förstått så ger en rundning väldigt liten påverkan på baffelsteget, men kan hjälpa till att släta ut rippel i tonkurvan högre upp i frekvens.
Låter som positivt.
Om ingen annan har några kommentarer så kör jag på detta.
Använd room-gain funktionen som den är och kompensera efter den. Den ska representera ett vanligt vardagsrum om jag inte minns helt fel..
Varför jag funderar på att ändra på "room-gain" är den väsentliga skillnaden med den aktiverad eller ej.
Oaktiverad ser resultatet föga imponerande ut, aktiverad ser det riktigt trevligt ut (i mina ögon).
Och då jag är ute efter att försöka få till det så bra som jag klarar av så känns det rätt att simulera efter mina förhållanden.
Det är ju sällan så att jag försöker få till något kommersiellt utan vill skapa och ha kul, och samtidigt lära mig något om det här med hgt-diy.
Då jag inte är helt nöjd med mitt start project inom detta gebit
Så vill jag få till ett system som framför allt har jämnare frekvensgång i basregistret.
Helt subjektivt framlyssnat via LTS frekvenssvep då jag ej har möjlighet att mäta.
Därför har jag försökt att få till det göttigaste från dessa element.
Framför allt att få till "liten" baffelstegskompensation då jag upplevde att denna dödade en hel del av dynamiken i Fostex elementet.
Kan vara så att jag har använt för billiga komponenter vad vet jag.
Men det var så kul att bygga så jag kör vidare på nästa projekt istället för att gneta på med tornen
Nästa steg blir att komplettera dessa "toppar" (de simulerade) med en/två Sub(bar).
Har ett
[img]http://www.svensktmodellflyg.se/users/46/Substärkare_liten.jpg[/img]
som jag hade tänkt att använda till att börja med.
Kommentarer välkommnas.
Hepp/Johan