Det är bara att ladda ner.
http://user.faktiskt.io/svante/tombstone

Moderator: Redaktörer

bupp skrev:trevligt, programmet våra flickvänner hatar(eller mer ljudet av det kanske
bupp skrev:en fråga, hur kommer det sig att default är 18sekunders svep?
fått för mig att de flesta andra program för ganska snabba svep på bara en eller ett par sekunder..
känns som resonanser blir väldigt mer uppenbara när svepet går långsamt, är det meningen kanske?
phon skrev:Tryck på isbiten så fryser du första mätningen.
Igro skrev:Hur ändrar man kurvan upp och ned?
Får inte "Move curve up/down" att fungera.
phon skrev:Igro skrev:Hur ändrar man kurvan upp och ned?
Får inte "Move curve up/down" att fungera.
UrSv skrev:Jag hittar ingen tråd som behandlat det innan så frågan lyder:
Går det att köra Tombstone i t.ex. 96 kHz?
Om jag skriver in 96000 i rutan för samplingsfrekvens så tar programmet det men efter körning visar det sig att programmet fyllt i 22050 av sig självt.

UrSv skrev:Jag skall kolla. En fråga till. Enligt färgmallen är höger kanal ritad i rött men kruvan ser ju rätt lattjo ut. Varför är det så, borde inte vänster och höger följas åt rätt nära och L-R visas som den röda linjen?
Lage skrev:Jag har två ljudkort ett internt på moderkortet med 3,5mm ingång & ett externt firewirekort med 2 mono xlr ingångar. Jag kör med en Behringer ECM-8000 mic, men när jag kör på firewirekortet ritar Tombstone bara upp en kanal.
Det är inte så konstigt egentligen eftersom ingångarna på firewirekortet är vänster kanal & den andra är höger. Normalt kan man ställa in i ett inspelningsprogram att den monoingången man använder ska bli stereo, men denna funktion har jag inte sett i Tombstone, jag antar att ASIO krävs, eller finns det nåt sätt? Alternativet är att köra på det inbyggda ljudkorten men det är ju 3,5 mm ingång & jag har ju xlr kontakt på micen, hur brukar ni koppla?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster