Vilken version har ni byggt eller lyssnat på?
Åsikter?
Moderator: Redaktörer
paa skrev:Vilken version har ni byggt eller lyssnat på?
Åsikter?
jonasz skrev:Har lyssnat pa S2 och kan bara saga att den har inte en chans mot nagon av Ino-versionerna vi jamforde med. piP spelar skjortan av dem, forutom ljudtrycksmassigt da... Finns forovrigt massor av andra hogtalare som imho later betydligt battre an S2...
jonasz skrev:Har lyssnat pa S2 och kan bara saga att den har inte en chans mot nagon av Ino-versionerna vi jamforde med. piP spelar skjortan av dem, forutom ljudtrycksmassigt da... Finns forovrigt massor av andra hogtalare som imho later betydligt battre an S2...
Tycker du ungefär samma om F1?
Lite vagt känns det som. Vilka områden var det särskilt som brast tycker du? Jag har dock full förståelse för om du endast minns det övergripande intrycket.
Kraniet skrev:dom tidiga lts-högtalarna utvecklades väl speciellt för att låta "OK" i de flesta rum och med de flesta skivor.
ett "instänkt" eller tillbakalutat mellanregister blri väl nästan med automatik resultatet av en sådan designidé? Har heller inte blivit speciellt imponerad av F1.
men så är det ju bara seas originalelement. trevägaren och dess derivat har ju "ino"-element. (inte riktigt men det är mer jobb bakom hela konstruktionen)
paa skrev:P21LTS är ett specialelement utvecklat av ino.
jonasz skrev:Det ar mellanregistret som i mitt tycke ar den svagaste lanken i S2. Det later valdig instangt och "insjunket" jamfort med t ex piP. Har ocksa hort LTS trevagaren, dock inte i samma rum, men den verkar inte lida av samma problem utan verkar vara en i mitt tycke betydligt trevligare hogtalare.
Kraniet skrev:heh ja du har du ju förstås rätt i.. fick för mig nåt annat.. aja i vilket fall låter det inte speciellt bra som som det är i F1.
Kraniet skrev:är personligen inget fan av "runt" och "tilltalande" ljud. en skiva med dåligt ljud ska låta dåligt i en bra anläggning så är det bara..
edit: vilket för det mesta betyder att den låter bättre än i en "tilltalande" anläggning eftersom det dåliga presenteras på ett bättre sätt..
Användare som besöker denna kategori: fixander och 233 gäster