Då jag i praktiken har bestämt mig för låda och kraven inte är så höga så blir det nog enklast att jag bara beställer ett par element av något slag

(återkommer om det om/när det blir av, troligen blir det dom som jag länkar till i första posten, dom är ju snygga i alla fall

)
Nu är ju idén att bygga en köksradio med ev. en CD så jag spinner vidare på de övriga delarna i bygget och ber om lite hjälp där också
Önskar tips på lämplig förstärkarkonstruktion som bör uppfylla följande modesta spec:
- 2x10 watt (eller mer) i låt oss säga 8ohm
- Små mått, exkl. nätdel bör/måste båda kanalerna det rymmas på ett 100x160 kort (gärna mindre)
- Relativt lättbyggt/så få komponenter som möjligt*
- Ej ytmontererade komponenter
Budget: bra fråga, max 500? (exkl. nätdel) gärna mindre dock då jag är snål...
* men det skall fortfarande låta "bra" (så bra det nu kan för budget, kom ihåg att det är en köksradio)
Bygger helst något som någon på ex. detta (eller annat forum) konstruerat på känd krets, färdig byggsats funkar också.
Jag kan hantera en lödkolv (hyfsat) och har grundläggande kunskap i el-lära (men det var länge sedan..) saknar dock kunskap och tid att själv ta fram ett "eget" schema, så länktips och egna erfarenher från er vore smutt
Radiodelen blir en senare fråga, men just nu lutar det åt att köpa en billig radio (som oftast/alltid har kass förstärkare och högtalare)med en tilltalande retrolook gällande radiodelen och försöka sno tunerdelen i den (vet att jag troligen kommer få mekka en del med det då det allt som oftast sitter på samma kort som förstärkaren)
Typ försöka slakta en sån här (och flytta över tuner pot., mottagare och "mätaren" som visar vilket frekvensband man är på ett ungefär):
//DC