Moderator: Redaktörer
boom skrev:annars så finns eq wizard sen behöver man en db mätare som har en ljud utgång finns kjell & co för ett par hundringar lite kabel och några rca kontakter så runt en 500 hundring så har man ett komplett mät set
Falken skrev:boom skrev:annars så finns eq wizard sen behöver man en db mätare som har en ljud utgång finns kjell & co för ett par hundringar lite kabel och några rca kontakter så runt en 500 hundring så har man ett komplett mät set
DB-mätaren fungerar som "mic" =hårdvara ?
Eq wizard = mjukvaran/program ?
boom skrev:Falken skrev:boom skrev:annars så finns eq wizard sen behöver man en db mätare som har en ljud utgång finns kjell & co för ett par hundringar lite kabel och några rca kontakter så runt en 500 hundring så har man ett komplett mät set
da
Falken skrev:boom skrev:Falken skrev:boom skrev:annars så finns eq wizard sen behöver man en db mätare som har en ljud utgång finns kjell & co för ett par hundringar lite kabel och några rca kontakter så runt en 500 hundring så har man ett komplett mät set
da
Okej ,tack för detta ,då får jag titta närmare på detta när det blir dags för mätning.
Är mjukvaran användarvänlig?
boom skrev:annars så finns eq wizard sen behöver man en db mätare som har en ljud utgång finns kjell & co för ett par hundringar lite kabel och några rca kontakter så runt en 500 hundring så har man ett komplett mät set
Bamsefar skrev:Om jag minns rätt så går inte Conrads att köpa längre..... Den finns inte i lager och underleverantören finns inte längre eller något liknande...
guldfisk skrev:Det jag stör mig på hos min mätare från Kjell är att signalen på utgången påverkas av intervallinställningen, vilket gör det grymt pilligt när man ska få Tombstone att trigga utan att överstyras. Det är fyra kontroller som ska pillas med: Mik och volym i datorn, mätaren och stereons volym. Eller ja, volymen kan ses som en kontroll, fast så tillkommer ju triggernivån i Tombstone. Krångligt, i alla fall.
(För snål och lat för att skaffa en separat mikrofon med tillhörande förstärkare.)
celef skrev:just det, bestsound kanske det var. såg att radio-shack har bytt modell på den "analoga" mätaren, ser ju ut så här numer:
är det oxå en "voltcraft" tro?
guldfisk skrev:Ett tredje alternativ vore Behringer ECM-8000 plus en mixer med fantommatning, om vilka en hel del finns skrivet på detta forum:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=133128
Sedan finns det ju en poäng med att ändå ha en ljudtrycksnivåmätare. En mikrofon och mixer kan likaså vara bra till annat.
Den stora frågan?
XTZ Room analyser 2000 kr
lr
329 kr
Måste jag använda mixern för signalanpassning lr går det att mata in microfonsignalen rätt in i datorn??
Vad kostar en enkel men till ändamålet väl fungerande mixer?
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Google [Bot], nijo och 248 gäster