Rekomendera billigt bredbandselement?

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Jooooon

Rekomendera billigt bredbandselement?

Inläggav Jooooon » 2008-09-07 11:36

En sökning på "bredbandselement" gav inte så många träffar som jag trodde, så jag frågar istället.

Jag är ute efter ett mindre bredbandslement, typ 3". Det ska användas till ett par "datorhögtalare" av skapligt liten modell som ska stå i närheten av ett par vanliga tjockskärmar, dom bör alltså vara magnetiskt skärmade.

Jag har funderat på Tangband, men hittar ingen smidig återförsäljare. Någon som vet?

Är det kanske någon som har något annat förslag?

Vh Jon.

Användarvisningsbild
Stenberg

Inläggav Stenberg » 2008-09-07 12:22

De här gruppköpsbredbandarna.
Har inte provat nära tjockskärm men de låter bra för pengarna.

/Marc

Jooooon

Inläggav Jooooon » 2008-09-07 16:45

Någon som vet om de element som Stenberg nämner funkar att ha nära en tjockskärm?

Hur får man tag på dom föresten? Är det nån här som känner att han köpt för många?

Användarvisningsbild
Stenberg

Inläggav Stenberg » 2008-09-07 17:03

Jooooon skrev:Någon som vet om de element som Stenberg nämner funkar att ha nära en tjockskärm?

Hur får man tag på dom föresten? Är det nån här som känner att han köpt för många?

Sålde mina element i morse, lite synd annars hade jag ju kunnat kollat mot min egen skärm.
Elementen fås tag i via gruppköpet

Användarvisningsbild
Alexi

Inläggav Alexi » 2008-09-07 17:24

Dom är inte magnetiskt skärmade. Vet dock inte hur stora läckfält de har.
Var med och grundade Faktiskt.se, men är inte involverad i nya .io

Användarvisningsbild
celef

Inläggav celef » 2008-09-07 18:29

hur låter dessa bredbandare egentligen, vad kan dom jämföras med?

annars är väl ett knep att tweaka ett par redan schyssta datorhögtalare

på jobbet har vi några par av ett märke, som jag nu inte kommer ihåg namnet på, som låter chockerande bra, även vid höga ljudtryck, själv sitter jag där med ett par riktigt illaljudande jbl eller om det är dell som kroknar redan vid talnivå, när jag spelar armenisk folkmusik så brukar detta leda till ett db race som jag alltid förlorar
Bikinitider

Jooooon

Inläggav Jooooon » 2008-09-09 18:49

Tangband kanske inte är ett så tokigt val ändå, med tanke på att det finns skärmade element och att dom är ganska väl beprövade. Är det någon som vet nåt ställe som är smidigt att beställa ifrån?

Återgå till DIY-forum